הסיורים
מתמלאים עד אפס מקום, שיחי הגלריה הומי אדם וההרצאות גורפות ביקורות
מהללות - האירועים במסגרת התערוכה מתקיימים בזה אחר זה, ואנחנו שמחים
לראותכם גודשים את האולמות.
האופן בו התעצבה דמות האמן המודרני כמורד בסוף המאה ה-19
נועה רוזנברג, ראש המחלקה לאמנות מודרנית במוזיאון ת"א ומרצה באונ' בן גוריון
בהרצאה שחותמת את הסדרה, נעסוק באופן בו המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MoMA) עיצב
מחדש חלק מהמיתוסים המוכרים ביותר בסיפורה של האמנות המודרנית, בעיקר
בנוגע לוואן גוך ופיקאסו, כשני מודלים הפוכים של האמן המודרני במאה העשרים.
במפגש
סביב יצירותיו המוצגות בתערוכה, יספר עדי נס על החיבור האישי שלו אל
יצירות מופת מתולדות האמנות, ועל הבחירה להתייחס אליהן בתצלומיו המבויימים.
אילו
ערכים מחזקת פעולת החזרה על היצירה הקלאסית ומה ניתן ללמוד מכך על העבודה
החדשה? עוד יתאר נס את תהליך ההפקה והבימוי של תצלומיו, כיצד ניתן לקרוא
צילום, מהם הרעיונות שמאחורי יצירותיו ועל השתלשלות סיפור ההצלחה העומד
מאחורי יצירתו "הסעודה האחרונה", המוצגת בתערוכה הנוכחית.
"איסוף
העבודות לתערוכה, כולן של אמניות ואמנים ישראלים מתקופות וטווח גילים
מגוון, גילה שהן מגלמות בתוכן משהו מן הסיפור של התרבות בישראל מראשיתה:
תרבות חזותית שחוזרת לישראל מהגלות ומנסה להתחבר ל"ישראליות" חדשה שרק
התחילה להיווצר. להצמיח עץ מלבלב במדינה בה אין לו שורשים רציפים" - דר
מוספיר, YNET.
לאור הביקוש האדיר, נוספה הדרכה עם אוצר המשכן, אבי לובין. מהרו לשריין כרטיסים!