תערוכות חדשות במשכן || שיחי גלריה || קונצרט

10/06/2024
תמונה
 
 

אנחנו עדיין על אדי התרגשות -

בשישי ה-31.5 השקנו שלוש תערוכות חדשות במשכן לאמנות, עין חרוד.

 

"עבודה, מלאכה, פעולה" , תצוגת הקבע החדשה באוצרותו של אבי לובין,  "טיש - שולחן השבת" באגף היודאיקה, באוצרותה של דבורה ליס  ו "קיבוץ לפעמים" של דב הלר, באוצרותו של אבי לובין.

מאות הגיעו לחגוג איתנו את אוספי המשכן העשירים שנחשפו בתצוגת הקבע הרעננה - חלק מהעבודות הוצגו לראשונה, חפצי היודאיקה  זהרו לצד אמנות עכשווית ועבודותיו של דב הלר ז"ל זכו לכבוד הראוי להן.

 

הקירות ספגו הרבה השבוע, וימשיכו להוות מפלט לקהל הרחב ומעוז לחובבי התרבות והאמנות.

 
 
תמונה

שישי | 21.6 | 11:00

שיח גלריה בתערוכה "שומר הגן"

עם האמן בעז נוי וד"ר נעה מורדוך-סימונסון

 

בעוד ספר האמן של בעז נוי, המלווה את התערוכה שאוצר לו כעת אבי לובין במשכן לאמנות, נמצא בשלבי עבודה אחרונים, הזמנו את ד"ר נעה מורדוך-סימונסון לספר על תרומתה לספר.
מורדוך-סימונסון התלוותה לנוי ליום של שיטוט ברחוב: הוא 'מצא' ציור, היא כתבה על התהליך. אנחנו מזמינים אתכם לשמוע על תהליך אינטימי, מקרב, מרתק שבמסגרתו היצירה מתרחבת ומתכנסת בחזרה – אל הספר שעתיד לצאת.

 
 
 
תמונה

חמישי | 4.7 | 18:00

"החלום האירופי"

הקרנת סרט, שיח  ומפגש עם הבימאית

 

בשנת 2016 קיבלה הבימאית מולי לנדסמן הודעה מעורך דין גרמני מבוגר, שיידע אותה על אוסף עבודות אמנות שנגזלו מסביה היהודים במהלך מלחמת העולם השניה.

המסע להשבת היצירות חשף בפניה עולם המאפיל על כל יצירת אמנות.

 

כאן אפשר לצפות בקדימון >>  https://vimeo.com/865928383

 

לפני הקרנת הסרט, תספר מנהלת האוסף יהודית בז'רנו על היצירות באוסף המשכן, ששבו מידי הנאצים. חללי המוזיאון והתערוכות יהיו פתוחים לקהל הרחב עד השעה 18:00.

ההקרנה תציין את פתיחת אירועי הקיץ של המשכן לאמנות, במסגרתם בכל חמישי במהלך יולי-אוגוסט נקיים פעילויות לילדים ולמבוגרים החל משעות אחר הצהריים, במקביל לפעילות שוטפת של קפה "ביקלס" בחצר המשכן. עדכונים שוטפים יעלו ברשתות החברתיות ובאתר המוזיאון.

 
 
תמונה

שבת | 29.6 | 11:30

פולק בארוק

קונצרט "פניני מוסיקה" אחרון לעונה!

 

מסע מוזיקלי מהתקופה האליזבתנית באנגליה, הבארוק האיטלקי, אל שירי הלאדינו ועד לטנגו והג'אז של ימינו - השירים היפים ביותר שנכתבו מהרנסנס ועד ימינו!

 

זמר הקונטרה טנור הבינלאומי יניב ד'אור יחד עם אנסמבל נאיה מגישים תוכנית בלתי נשכחת.

 
 

מורי דרך במשכן

תמונה

עבור מורי הדרך שרגילים לחרוש את הארץ, המדינה "התכווצה" באחת. מיקומים רבים מאתגרים בטחונית, חלקם נסגרו לחלוטין לקהל הרחב. זה הזמן להפנות את הזרקור לאחד מאיי השפיות שעדיין נותרו כאן, ובמרכזו המשכן לאמנות, עין חרוד.

ביום ראשון ביקרו אצלנו עשרות מורי דרך שהגיעו להכיר את המוזיאון לעומק, את התערוכות המוצגות ואת הסיפור החלוצי מעורר השראה שהמשכן מזמן.

אנחנו מזמינים גם אתכם להכיר ולהתעדכן, כתבו לנו!

נשימה. ציור. תנועה.

תמונה

כולנו מכירים את הקסם שבתנועה וביצירה, וכשהם חוברים זה לזה - סינרגיה!

יוזמה זו שפיתחה מחלקת החינוך שלנו, מציעה מפגש העוסק ביחסים של הגוף עם עצמו, עם האחר ועם הסביבה ומזמין לדמיין, ליצור ולנוע. הפעילות מאפשרת הקשבה פנימה ושיחרור מתחים, מחזקת ומעוררת דיאלוג ושיח, דרך תנועה.

בזמנים האלו, כשכולנו צריכים מזור לנפש, צוות החינוך מציע לכם להגיע כמשפחה, כקבוצה קטנה של חברים או מטעם ארגון/מערכת ולצאת חזקים יותר.

טל גולן