קבוצת גבע
חסר רכיב

דף מספר 2509

03/12/2021

דף מספר 2509 כ"ט בכסלו תשפ"ב 3 בדצמבר 2021



עריכה והדפסה : נעה ידין ומירה ידין

עריכה באינטרנט: טל גולן אייל אורן

הדף באתר גבע www.kvgeva.org.il. הערות, כתבות, מכתבים, בקורת ומחמאות מהבית ומהפזורה אפשר לשלוח ל e.mail שלנו: daf@kvgeva.org.il




קישור לפליפבוק:

PDF

משולחן המזכיר - אשר צימרמן

קבוצת גבע 02.12.21

לחברי וחברות גבע שלום רב!

א- תהליך השינוי – לקראת האסיפה שתתקיים בתאריך 8.12.2021 בשעה 20:00

מזה מספר שנים נמצא קיבוץ גבע בתהליך של בחינת שינוי אורחות חיים וגיבוש מודל מתאים. על הצורך בביצוע שינוי אורחות חיים דיברנו רבות והסיבות המרכזיות ברורות לכולנו.

בשנים אלו, חברים רבים עסקו במלאכה ותרמו רבות לניסיון לגיבוש מודל אורחות חיים מתאים לגבע.

לאורך התהליך, בכל אותם שנים, פעלו צוותים וגיבשו הצעות בכל הנושאים הרלוונטיים תוך לימוד מתמיד, קיימו מפגשים רבים ועשו כל מאמץ להנגיש את התכנים, להסביר, לשמוע התייחסויות, לעדכן, לשנות והכל כדי להביא להסכמה רחבה ככל הניתן.

לצערנו, במהלך שנים אלו, מצבה הכלכלי של גבע הורע, הלכידות החברתית נסדקה והקורונה לא סייעה. למרות כל זאת, בנחישות וברגישות המשכנו ביחד לקדם את התהליך.

בחודשים האחרונים, הוצגו למשפחות סימולציות המשוות בין המצב הקיים לשינוי המוצע, נושאים שהיו צריכים טיפול טופלו. מיד לאחר מכן כולנו התבשרנו כי המודל המוצע קיבל אישור היתכנות כלכלית מגורם מוסמך ובכך נסללה הדרך לשלבי הסיום.

במקביל, עסקנו רבות בניסוח תקנון ולבסוף הצלחנו לגבש נוסח מוסכם על כל מי שהיה מעורב בנושא.

לאחר תהליך משמעותי, ארוך ומשתף, בו יושמו כמעט כל ההתייחסויות שעלו, אנו מאמינים כי מוגשת לחברים הצעה טובה, הוגנת, מאוזנת, בעלת היתכנות כלכלית ומשפטית אשר תאפשר לכולנו להמשיך ולקיים לאורך זמן קהילה המבטיחה ערבות הדדית לחבריה ותאפשר המשך פיתוח וצמיחה של הקיבוץ.

עיקרי השינוי

- התפרנסות - באחריות החבר ,תקציב דיפרנציאלי, מאפשר הגדלת הכנסה.

- ערבות הדדית - שמירה על ערכי ליבה, פנסייה, בריאות, חינוך, רשת ביטחון, טיפול בבנים נסמכים על בסיס החלטות העבר.

- שיוך דירות - פתרון למצוקת הדיור. מאפשר שיפוץ או בניית בית בגבע.

- קליטה - מאפשר פתרון דיור לקליטת בני גבע יחידים ומשפחות תנאי הכרחי להקמת שכונת בנים.

- התיעלות - שיפור התנהלות כלל הפעילויות , חלוקת רווחים

כולנו תקווה כי החברים יתנו אמון בהצעה ובהזדמנות האסטרטגית שעומדת לפתחנו ויתמכו בה.

בהזדמנות זו נודה שוב לכל החברות והחברים שעסקו במלאכה ותרמו רבות לתהליך ולגיבוש המודל.

דף הסבר המתמצת את עיקרי השינויים המוצעים לתקנון יחולק בתאים ובמייל.

לאחר האסיפה, בהתייעצות עם היועצים המשפטיים יוחלט על מועד ההצבעה ועל כך תינתן הודעה מסודרת.

ב- סכסוכי שכנים - הבהרה

בעלון לפני שבוע, חל שיבוש בדיווח בנושא סכסוכי שכנים. על כן, אני מפרסם להלן את ההבהרה באשר לעניין שנדון בפני המזכירות ולצדה את התנצלותי במידה ופגעתי ביהודה, משלא היתה לי כל כוונה לעשות כן.

אבקש להבהיר כי העניין שנדון בישיבת המזכירות היה פניית מספר חברים מחד באשר לטענות על הטרדות מצד יהודה חזין, וטענות מאידך מצדו של יהודה חזין, בעיקר בעניין הפרעות הנגרמות ע"י כלבי השכנים.

סוכם על העברת הטיפול לצוות גישור קהילתי של המועצה האזורית.

ג- מפגש BBB – בונים בית בגבע

ביום חמישי ה9/12 נקיים בשעה 20:00 בפאב האורווה מפגש לחברים ונקלטים הרוצים לבנות את ביתם בגבע.

תהליך הקמת שכונה הוא תהליך ארוך בו מעורבים בין היתר: משרד השיכון, המועצה האזורית הקיבוץ גורמים מקצועים והמשפחות המעוניינות לבנות את ביתם בגבע.

בכוונתינו להשלים את תכנון התשתיות ולהתחיל את בנייתם בקיץ 2022, כך שהבניה תתחיל בקיץ 2023.

כדי להתקדם ליעדים האלה עלינו לאשר את השינוי באורחות החיים ולשלב לפחות 15 משפחות שיבנו את ביתם בשכונה, משפחות חברי קיבוץ או משפחות נקלטים.

אנו מעוניינים לפתוח במפגש הזה דו שיח ממוקד בתהליך השתלבות משפחות בפרוייקט ובכוונתינו לנצל מפגש זה להעביר מידע ולספר מניסיונם של אחרים בתהליך שאנו רוצים לקדם.

מטרות המפגש:

1- חשוב לנו לברר איזה משפחות מעוניינות לבנות את ביתם בשכונה החדשה בגבע, כבר בשלב הראשון (תחילת בניה 7/2023) . למספר המשפחות המעוניינות תהיה השפעה על דרך קידום הפרויקט.

2- לשתף את המתעניינים ע"י העברת נתונים על תהליך: לוחות זמנים, סדר גודל עלויות, אופי השכונה ועוד.

3- לקבל איזון חוזר על הנושאים בהם חשוב שנשתף את המשתכנים לאורך הדרך

מצפים להגעתכם!!

אשר צימרמן

מזכיר קבוצת גבע

052-3784126

לקראת האסיפה

אסיפת חברי קב' גבע
תיערך ביום רביעי 8.12.2021

בשעה 20:00 בחדר האוכל

סדר יום :

1.בחירת יו"ר לאספה.

2. אישור האסיפה והעברה לקלפי מועמדים לדירקטוריון בקרה:

נתי רכט, יאיר קארו, יפתח רונן, שי דנצינגר.

3.אישור האספה להעברה לקלפי חוברת השינוי ושינוי תקנון הקיבוץ. נידרש רוב מיוחס לשינוי התקנון.

4.הודעות ושאילתות.

בבקשה להגיע עם מסכות.

האסיפה מצולמת.

בברכה,

חיימקה (חיים גנירם) - מנהל קהילה

הודעות לדף

חוג העמקים

חוג ספרות

יום א' 26/12 בשעה 19:30 בזום

עמרי ליאור

הקיבוץ היה היה

*

חוג יהדות

בזום ביום ד' 8/12 בזום בשעה 20:00

עם ד"ר אדולפו רויטמן

מה בין יהודית לחנוכה

*

ערב שירה עם שרהלה שרון

ביום א' 12/12בשעה 20:30 בח-א בגבע

*

קפה תרבות

חוג יתקיים בימי ג' 21/12 בבית העם במושב ברק

ליאור גולן: בן מפלס את הדרך בעצמי(ספורו של בן ממשיך לחקלאים)

**************

מהספרייה מוסרים:


החל מיום שישי, 5.12.2021 הספרייה תהייה פתוחה גם בימי שישי בשעות 10:00 עד 11:00. אנו מנסות לחדש את פתיחת הספרייה בימי שישי ומקוות שסידור זה יצדיק את עצמו.

כמו כן ברצוננו לעדכן את החברים שמחדר הזכרון/ עיון נעלמו אטלסים יקרי-ערך, החשובים ביותר למשתמשים בהם ובמקום. אנו מבקשות להחזירם מיד. דפנה ודליה

**************
בשל הגשם הצפוי ביום ראשון מרוץ הלפיד מבוטל
**************

השינוי בפתח

חוברת השינוי ותקנון השינוי חולקו בתאים אתמול יום רביעי 1.11.2021 ועלו לאתר ביום שלישי 30.11.2021.

מוזמנים לקחת מהתא ולהיכנס לאתר לעיין.

**************

- חברים, אשר שמותיהם נשמטו בלי מֵשִׂים מהעלון בשבוע שעבר:

רחל קארו - חברה לנקיון 'צריף ראשונים' - ישר כוח ותודה על הירתמותך!

פז ארצי ועופר לב – צביעת שלט 'גבע בת' - ברצון ובחיוך!

אילן לב – צביעת כתובות השלטים בעלייה לגבע

ניצן טריידל - המרקיד האגדי – איך השמטנו שמך, איך? – הרקדת ורקדנו בכייף!

טל גולן - תמיכה טכנית, הקרנת מצגת בחדה"א, תיעוד שלל הארועים באתר גבע, ובדף הפייסבוק 'חגיגות המאה לגבע'. הבן של אילנה וגדעון האגדיים – ציר מרכזי ב'הפועל גבע'!

מתנה לַאֻמָּה הגבעית!

**************


לקראת סוף דצמבר ניפרד מ- שנת 2021 בערב שירים עם לירן וסוף סלע


ממש"א - רינת גלילי

המכרז לנציגי ציבור בדירקטוריון בקרה- נסגר.

4 חברים הציגו את מועמדותם: נתי רכט, יפתח רונן, יאיר קארו, שי דנצינגר. יש לבחור 2 נציגים ברוב רגיל. המזכירות אישרה את העברת המועמדים לאסיפה (תתקיים ב8.12.2021 ).

תודה לכולכם ובהצלחה!

להלן כמה מילים שכתב כל מועמד על עצמו בהקשר לתפקיד:

הגשת מועמדות לדירקטוריון בקרה/נתי רכט

אני בן הקבוץ ונשוי לזיוה ולנו שלוש בנות: רומי, רז ורונה.

משמש כעת בתפקיד מנהל הייצור במפעל פלסים-פלגל היושב בקבוץ מרחביה.

כמעט כל חיי הבוגרים עשיתי בתעשייה.

בעבר הקרוב כ-13 שנה בבקרה בתפקידי ניהול מגוונים, כולל ניהול חטיבת הזורמים ,הקמה וניהול של מפעל המתקנים וניהול מחלקות ההרכבה.

בתפקידים אלו ניהלתי צוות עובדים רחב, כולל מהנדסים, אנשי תפ"י ורכש ועוד, והוצאתי אל הפועל תכניות רבות.

בהשכלתי בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ושיווק, הנדסאי תעשייה וניהול מטעם 'המכללה למינהל', ובוגר קורס "דירקטורים בקבוצים" במכללת כנרת.

מאמין כי ביכולתי לתרום לדירקטוריון מניסיוני המקצועי ובד-בבד להביא את האיזון הדרוש כנציג ציבור בראייה רחבה של צרכי גבע והקהילה.

בברכה, נתי רכט

..........................

מועמדותי לדירקטוריון בקרה/יפתח רונן

למדתי כלכלה ומנהל עסקים.

ניסיון ניהולי:

מנהל תפעול שקדיה 1997 -1999, מרכז משק גבע ויו"ר ההנהלה הכלכלית 1999 – 2004, מרכז משק טירת צבי 2009 – 2013

מנכ"ל בקרה 2014 – 2019 .

כיום מנהל עסקי ניר דוד .

יש לי ניסיון לא מועט בעבודה עם דירקטוריונים כמנהל כיו"ר וכחבר דירקטוריון כמנכ"ל בקרה הובלתי את עיצוב ויישום התכנית האסטרטגית משנת 2014 .

אני מכיר לא רע את הסביבה העסקית הרלוונטית לבקרה ואת בקרה .

לדעתי אני יכול לתרום מניסיוני כנ"ל כחבר דירקטוריון בקרה.

יפתח רונן.

..................................

תמצית קורות חיים/יאיר קארו

יליד 10.5.1953

נשוי לרחל ואב לארבעה , וסב לחמישה נכדים ונכדות.

רס"ן במילואים .

עסקתי במחשוב גבע 1980- 1988 ואחר כך במקביל לעבודתי באורנים עבדתי במחשוב "שקדיה" עוד 5 שנים .

אורנים 10.1988 ועד היום . פרופ' מן המניין למתמטיקה.

שמשתי כנשיא אורנים 1997 – 2013.

מזכיר גבע 19.6.2016 – 30.9.2019 ובמקביל ראש התכנית לתואר שני בהוראת המתמטיקה והמדעים לביה"ס היסודי – עד לקבל היתר הקבע לתכנית מטעם המועצה להשכלה גבוהה.

שמשתי פעמיים בדירקטוריון בקרה לאחרונה בעת היותי מזכיר. הייתי חבר בצוות המכין של מבנה הדירקטוריון החדש והגשתו לרשם האגודות השיתופיות.

אני רואה בדירקטוריון בקרה חשיבות רבה מעצם העובדה שזהו הענף המרכזי בגבע ועלייתו או חלילה ירידתו משפיעים בהתאם על מצבה הכלכלי שלגבע השפעה עמוקה.

מתכבד להציג מועמדותי כנציג ציבור בדירקטוריון.

כל טוב – יאיר קארו .

..................................

;מועמדות לתפקיד דירקטור בבקרה/שי דנצינגר

אני חי בגבע כבר 31 שנים, וחבר בקיבוץ למעלה מ-25 שנים, מתוכן עבדתי ב-"בקרה גבע" במשך כ-23 שנים.

אני מכיר את הארגון על בוריו ומילאתי בו תפקידים מקצועיים וניהוליים רבים. במשך השנים למדתי את מורכבויות השווקים בהם נמצאת "בקרה גבע", ופעלתי, כמיטב יכולתי ובהתאם לתפקידי, להתאים את יכולות הארגון לאסטרטגיות של ההנהלה, המשתנות מעת לעת.

התפקידים שמילאתי בארגון כוללים: מנהל פרויקטים במחלקת הנדסה (2004-2007), מנהל מחלקת סולנואידים (2007-2010), מנהל מחלקת צילינדרים (2010), מהנדס ארגון ושיטות במחלקת תפ"י (2011-2012), מנהל "בינה עסקית" במחלקת כספים (2012-2014), ומנהל מחלקת מערכות מידע (2014-2019).

ברמה הניהולית, אני מביא איתי ניסיון רב מתוך הארגון, ויחד עם זה ערך מוסף של עשייה ניהולית ציבורית, כיו"ר וועדת ביקורת (2007-2019), וכיו"ר ועד ההנהלה של גבע (2020-2021). אני בוגר קורסים שונים כולל קורס דירקטורים ונושאי משרה של איגוד התעשייה הקיבוצית. בשוטף, כידוע, אני עוסק במספר נושאים אסטרטגיים בקהילה, כגון ביטחון סוציאלי, תאגיד קרן המילואים, ובתכנון היישוב והתאמתו לצרכים העסקיים והדמוגרפיים.

ברמה האישית, אני חשוב שאני מביא איתי חדשנות מחשבתית, נחישות והתמדה, ורוח ההתנדבות. אני מאמין בחזון של "בקרה גבע" לשמר תרבות ארגונית ועסקית, ורוצה להירתם לתהליך הצמיחה העקבית והרווחית שלה. כמו כן, חשוב לי להיות שותף לעיצוב האסטרטגיות העתידיות. בנוסף ולא פחות חשוב בעיניי, אני רוצה לחזק את הקשר בין הארגון לבין הקהילה באמצעות דוגמה אישית, ורואה את עצמי מחויב להצלחת הארגון.

ברמה הערכית, אני מאמין בהקשבה ובהכלה, בשיתוף פעולה ובהפריה הדדית. אני לומד מהטעויות (הרי, עשיתי לא מעט), וחושב שצריך לחלוק עם שותפיי את הסמכויות ואת האחריות. אני סבור שלא רק המדיניות העסקית נקבעת בדירקטוריון, אלא שגם התרבות הארגונית נקבעת גם היא באותו הפורום – ולכך אני מתייחס במלוא האחריות.

בכבוד רב, שי דנצינגר

.......................................................

דרוש נציג ציבור למזכירות- ליאור אלוני מסיים בינואר 2022 קדנציה בת 3 שנים. מוזמנים להציג מועמדותכם עד 15.12.2021.

אורן רזניק הודיע על סיום תפקיד 'ריכוז ועדת רכב'. אורן, תודה על האחריות והמחויבות לניהול הועדה והרצון להיטיב את השירות לחבר.

שבת שלום ,שמחה, וחג שמח רינת – מש"א

הצוות הקיים אינו מתאים - אלי גורן

הצוות הקיים שמנהל את גבע אינו מתאים לעשות שינוי הוגן וגם לנהל את גבע כקיבוץ שיתופי.

1. רוצים לבטל את ענף הבניין כאשר ברור שצוות אחד שמייצג את חברי גבע עומד מול הקבלנים משיג מחירים יותר טובים מאשר כל חבר לבדו.

2. אחרי שחיסלו את הרכב לחבר את הכביסה לחבר וכמעט את חדר האוכל לחבר.

3. אחרי שהרבה ועדות חשובות לא מתפקדות כמו חינוך, צעירים, ריכוז חברת הילדים ,בנין.

4. אחרי שנעשו צעדים לא אמינים שאיני רוצה לפרט אותם כאן.

5. התקנונים שמביאים לנו אינם שווים כלום כאשר אין צוות אמין שיכול להגשים אותן.

6. כאשר החלטנו על הפרטת המזון. הסבירו לנו במספרים וטבלאות שההפרטה תחסוך כסף, והיא ייקרה את הענף במיליון שקל בשנה והחליטו שאם יעלו מחירי המזון יעלו גם את תקציבי החברים. החלטות אלה לא נשארו אפילו יום אחד והכל נזרק לפח עד שהגענו היום לחדר אוכל שאינו משרת את החברים.

7. לכן צריך להגיד את האמת. הצוות הקיים שמנהל את גבע איננו מתאים לעשות שינוי הוגן וגם לא לנהל אותנו כקיבוץ שיתופי.

8. אנחנו מנהלים עמותה גדולה חוג העמקים כולה מתנהלת בהתנדבות וברוח טובה של הרבה חברים מהעיר מהמושבים ומהקיבוצים. כולם מסורים ואמינים.

9. לכן אפשר וצריך לנהל גבע אחרת ולא כמו שהיא מתנהלת היום.

אלי גורן.

אפטר פארטי הגיגים - רות לב ק.

'אַפְטֵר פָּארְטִי' – הגיגים... / רותי ק

* התכנסות בבית העלמין

מסורת מימים ימימה, בחג גבע, לעלות אל בית העלמין, לטקס הוקרה לחברים ולבני משפחה.

עם השנים חל פיחות במעמד, עד לפני עשור, בו נמנו חברים בודדים, פחות מעשר אצבעות...

הכרח היה, לבחון חלופות אטרקטיביות, שיביאו עימן רוח חדשה ויותר חברים שותפים.

התגבשה מסגרת מותאמת לגבע, ועם השנים למדנו (ועדיין) לתקן ה'חליפה' למידות ההווה:למחרת מסיבת החג, בשבּת בבוקר, מתכנסים בישיבה, בינות המצבות. כשעה לפני כן, חברות מחלקות פרחים על כל הקברים. מעלים קווים לדמותם של שלושה מהחברים אשר חיו בינינו.

מזמינים גם את בני משפחותיהם, מגבע ומחוצה לה, לחלוק מידע וזכרונות. ותמיד - נחשפים טְפָחים חדשים ומפתיעים. המְסַפְּרים מגיעים אל המיקרופון נרגשים ומכּירֵי תודה על ההזדמנות להאיר על יקיריהם ב'קידמת במה', גם אם ב'מחזה החיים' עצמו נהגו צניעות ופשטות הליכות.

הציבור המתכנס מונה בין שמונים לשלושים נפש (תלוי ב: מזג האוויר, מצב הרוח, תכניות אישיות). בדרך כלל, המשתתפים מסכמים באמירות כגון "מעמד יחודי, חשוב ומכובד לכולם", "מאד מרגש", "הַזמינו אותנו שוב", "נמליץ לאמץ את הרעיון בקיבוץ שלנו" וכיו"ב.

נוסח ה'נזכור' אשר חיבר ושׁוֹרֵר גילי קורן במלאת שבעים לגבע –

כוחו יפה להבנת חשיבות המעמד ואימוּצוֹ אל ליבנו.

בָּאנוּ אֵלֶיךָ, חֹרֶשׁ אוֹרֶן, בְּרוֹש וְשִׁקְמָה –

חֹרֶשׁ דוֹמֵם בְּפַאֲתֵי הַגִּבְעָה,

כִּי אֵלֶיךָ הוֹבִילוּ וּבְצִילְךָ נִפְגְשׁוּ

כָּל סוֹפֵי הַדֶּרֶךְ וְכָל קִיצֵי הַשְׁבִילִים

שֶׁל אֵלֶּה שֶׁפָּסְעוּ בָּהֶם בְּמֵאָה הַשָׁנִים.

כָּאן שְׁמוֹת כּוּלְכֶם חֲרוּתִים עַל אֶבֶן וְשַׁיִשׁ,

אַךְ זִכְרֵכֶם שָׁמוּר אִתָּנוּ:

כָּל אֶחָד בְּלֵב אוֹהֲבָיו, בְּפִינָתָם,

כָּל אֶחָד בְּלֵב כּוּלָנוּ,

וּבְכָל אֲתַר בּוֹ פָּעַל וְהִשְׁאִיר חוֹתָמוֹ –

מִי בְּפוֹעַל יָדָיו, וּמִי בִּיצִירֵי רוּחוֹ.

הֲלַכְתֶם מֵאִתָּנוּ - -

מִי שְׂבַע יָמִים וּכְבַד עָמָל,

מִי בִּדְמִי יָמָיו – קָרְבָּן לְהֲגָנָת כּוּלָנוּ,

מִי בִּתְאוּנָה, וּמִי בְּמַחֲלָה קָשָׁה.

בְּיוֹם חַגֵּנוּ נִפְקוֹד אֶתְכֶם -

כִּי אַתֶּם וַאֲנַחְנוּ יַחְדָיו

הֵן מֵאָה שְׁנוֹת גֶּבַע.

בְּצַו זִכְרוֹנְכֶם נַמְשִׁיך לַעֲשׂוֹת וּלְקַיֵּים

אֶת אֲשֶׁר עָשִׂיתֶם וּבָנִיתֶם -

לְמַעֲנְכֶם, לְמַעֲנֵנוּ, וּלְמַעַן הַדּוֹרוֹת הַבָּאִים.

* התכנסות לכבוד חג העליה המאה בבית העלמין

- בעצם הימים הללו - גיוס חברות וחברים – הינו משימה המצריכה תעצומות נפש גדולות, סבלנות, אורך רוח, הבנה, הכלה, פינוי הרבה מאד זמן, אנרגיות טובות והרבה אופטימיות.

שׂוּמה עלינו להודות לחברות ולחברים הנענים בחפץ לב להשתתף ולתת מעצמם לקבוצה!

- זהר ברג ויוסי שמש – אשר על ההגברה (תענוג לעבוד עימכם!!)

- אבשי בן-יהודה וטל גולן – אשר על צילום הוידאו, ותיעוד במדיות למיניהן (יש על מי לסמוך!)

- דן פלג – על צילומי סטילס בהתכנסות (תמיד נכון לדגל!)

- חבורת שירה – לוּ כִּיוָונוּ למאה זמרים, היינו נאשמים באופטימיות בלתי מידתית. לכן, הסתפקנו בחתירה לחבורת שירה בת 25 חברים (לפחות רבע מאה), אשר תייצג מספר רב של משפחות בגבע. שלושה עשר חברות וחברים התייצבו לשיר 'אֵלַי בַּתֶּלֶם בּוֹאָה' (שימחתם בקולותיכם!):

אירית לב, אמירה ידין, דיתה לנדאו, מענית ברעם, נירקה רז, נעה ידין, ענת לוין

אבשי בן-יהודה, דנדי ידין, יורם אלוני, עומר רז, רון וייס, שמעון אלוני

- גלעד רם ויותם בן-אהרון - שהוזעקו בשעת השין ללוות בגיטרה ומפוחית (כולנו זכינו!)

- אילן לב – שינוע כסאות, ציוד למינהו ממקום למשנהו ושאר פרפראות (המלאך שלי!)

* להצלחה אמהות, אבות ו...דור צעיר – תודות גדולות לכולם!

- את בית העלמין מְתַחזק ענף הנוי, אשר דואג להשקייה, גיזום עצים ושיחים, פינוי גזם ואשפה. תודות רבות לצוות: ערן גל, אילעאי שטנר, נוי חרפ, ספיר רבי ונעם רם (עד לא מזמן). בשבועות האחרונים, גם נעשו עבודות פיתוח והכנת שטח נוסף לקבורה, תחת פיקוח ערן גל.

- לאחרונה, ניתנה תשומת לב לאזור הכניסה בדרום-מערב בית העלמין. השטח נוקה, שיחים ועצים נגזמו, ואף פקעות רקפות תיטמנה בצידי הדרך היורדת אליו. יוזמה מבורכת של אסנת אברהם.

- בהנחיית יובל שָני (האיש של עטר ידין), הנוער הפעיל ב'נגריית נעורים', השלים עבודת שלטים המסמנים את השורות בבית העלמין. ישר כוח! תענוג לעבוד עימכם! זה נוער, זה!!!

- חברים, אשר שמותיהם נשמטו בלי מֵשִׂים מהעלון בשבוע שעבר:

רחל קארו – חברה לנקיון 'צריף ראשונים' – עימך הסליחה – ישר כוח ותודה על הירתמותך!

טל גולן – הבן של אילנה וגדעון האגדיים – ציר מרכזי ב'הפועל גבע'! מתנה לַאֻמָּה הגבעית!

* שיר הַלֵּל מן הלב אֶל-עָל אילן לב

חג העליה המאה הינו הזדמנות פז "להעלותך על המוקד", אחת ולתמיד!

(ולמורת רוחה של חמותך, הטוענת – כי אסור בתכלית האיסור לעשות כן, מחמת עֵינָא בִּישָׁא)...

זוכר? כאשר מלאו לגבע חמישים ושש שנים, ולי מלאו עשרים ואחת, התקבלתי אף אני לחברות בטקס רַבָּתִּי במסיבת חג. נתבקשתי לשאת דברים, בשם החברים החדשים. וכֹה סיפרתי: "כשהייתי על פרשת דרכים, אילן הציע לי לחיות בגבע. השבתי לו: מה יש לי לתרום לקיבוץ ותיק?

החלוצים עשו את העבודה, המקום בנוי וגמור, יודעים כבר הכּל. אהיה בורג קטן וזניח במכונה משומנת!...ענה העֶלֶם תשובה קצרה ומוחצת "לא פחות חשוב להמשיך את העבודה!".

התורה כולה על רגל אחת!

ואכן, איש עבודה אתה. מיד לאחר השירות הצבאי, התיַצבת ברפת והפגנת כישוריך באהבתך לבעלי-חיים ובתחזוקה טכנית. די היה לך בעשר שנות לימוד. יתר השכלתך רכשת בביה"ס של החיים. מעולם לא מימשת שנת חופש, השכלה גבוהה או מקצוע בלימודים ארוכים. השנה היחידה, בה יצאת החוצה מגבע, היתה שנת שירות בקיבוץ צעיר בן חמש, ובסה"כ שני ילדים בו: קלי"ה.

יצאנו כמשפחה, עם איתמר בן השנה, ונָתַנּוּ עצמנו בשמחה, ברצון ובאהבה. שם, הפלאת עשות.כולם התאהבו בך! הכתירו אותך 'הקוסם של קלי"ה': מפתרון תקלות זוטות ומורכבות, עד הקמת מכבסה קיבוצית לתפארה. בתום השנה, החבר'ה התקשו מאד להיפרד ממך, והפצירו בנו להישאר.

להפתעתי, רצית. אבל לי היתה נחוצה כְּחמצן - החברה הרב-גילאית השורשית-שמרנית של גבע. במהלך החודשים האחרונים בקלי"ה, גבע קראה לך, להקמת מכון חליבה מודרני, עם יוסי שמחוני. בשובנו, הרצת את המכון משך כשנתיים. ואז - עברת ל'בקרה', לסגור מעגל משפחתי בשנית, לצד אביכם חנן, ושלושת אחיך עוזי, דן ואהרן (המעגל הראשון – היה הרפת, בו עבדו כולם).

גם ב'בקרה' התגלית כ'קוסם': בהתחלה, קיבלת אחריות על מחלקת 'קידוחים'. נהגת סבלנות, סובלנות, כבוד ודרך-ארץ בחברים הוותיקים אשר עבדו בה, והם השיבו לך חיבה והערכה. בהמשך,

במשך שנים, היית איש אחזקה של 'בקרה'. במקביל, התקבלה החלטה, להקים מחלקת פלסטיק, ובין השאר רכישת אֶקְסְטרוּדֶר לשיחול צינור. אלי כהן ואתה נסעתם לארה"ב ללמוד סודות מכונה.

עמיתים באו והלכו, ואתה נשארת על מכונך. יוֹאֶל אמר עליך "אילן והמכוֹנָה – מְדַבְּרים". גם ידיך מדברות בעד עצמן, לאחר שנים רבות, שאתה מכניע את הפלסטיק הרותח בטמפרטורה שאיננו מכירים או משערים. ידיים מיובלות כְּווּיוֹת וצרובות. הגב מעט שחוח מנשיאת שקי גרגרי פלסטיק, או ממאבק בתבנית פלדה סרבּנית במשקל דמיוני.

החום במחלקה - בלתי נסבל, והכבשן בתא הסגור של המז"ק - מעיק.

מפה לשם – אתה עובד 'בקרה' כארבעים שנים. עוד רגע קט, והמחלקה תהפוך להסטוריה.

כל הנכסים וההישגים אשר לך – בשתי ידיך המיובלות אספתם.

עבורי - אתה מסמל את גבע הטובה והיפה, הערכית, השמרנית והמִשְתנה, המסירות, הנאמנות, האהבה למקום, הרוח הגבּוּנית, הציניות, השובבות, המרדנות, הילדותיות... וכמובן – השורשיות

וההמשכיות להוריך שרה וחנן לב: אנשים טובים, צנועים, חרוצים, הגונים וישרי הדרך.

מאז בואי לגבע - - אתה פעיל! לכאורה - בעל כורחך. אולם - הסיפוק, העניין, האתגר וההנאה - מסגירים את רגשותיך האמיתיים!!!

רוצָה לומר: כל אשר אני עושה, אתה העזר כנגדי ובעדי! שותף מלא, כמעט בכל פעולותי בגבע.

המוציא ומביא, לוקח ומחזיר, בונה מתקין ומרכיב, מסדר ומנקה, בעל ידע-נסיון-כשרון-תושיה וחשיבה יצירתית לפתרון תקלות ואתגרים טכניים למיניהם. כמעט שאין בקשה המוּשֶבֶת רֵיקָם.

אשרינו, כי זכיתי, וזכינו כולנו!

מברכת אותך בבריאות טובה, בשמחה, בנחת, בשלווה ובאהבה!

על השיר מעוז צור - אביגדור שנאן


הפסקה בעבודת החוג לקרמיקה הקדרים מדליקים נרות חנוכה צילום ענת לביא

מעוז צור ישועתי /
מעוז צוּר יְשׁוּעָתִי לְךָ נָאֶה לְשַׁבֵּחַ
תִּכּוֹן בֵּית תְּפִלָּתִי וְשָׁם תּוֹדָה נְזַבֵּחַ
לְעֵת תָּכִין מַטְבֵּחַ מִצָּר הַמְנַבֵּחַ
אָז אֶגְמֹר בְּשִׁיר מִזְמוֹר חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ רעות שָׂבְעָה נַפְשִׁי בְּיָגוֹן כֹּחִי כָּלָה
חַיַּי מֵרְרוּ בְקֹשִׁי בְּשִׁעְבּוּד מַלְכוּת עֶגְלָה
וּבְיָדוֹ הַגְּדוֹלָה הוֹצִיא אֶת הַסְּגֻלָּה
חֵיל פַּרְעֹה וְכָל זַרְעוֹ יָרְדוּ כְּאֶבֶן בִּמְצוּלָה דביר קָדְשׁוֹ הֱבִיאַנִי וְגַם שָׁם לֹא שָׁקַטְתִּי
וּבָא נוֹגֵשׂ וְהִגְלַנִי כִּי זָרִים עָבַדְתִּי
וְיֵין רַעַל מָסַכְתִּי כִּמְעַט שֶׁעָבַרְתִּי
קֵץ בָּבֶל זְרֻבָּבֶל לְקֵץ שִׁבְעִים נוֹשַׁעְתִּי
כרות קוֹמַת בְּרוֹשׁ בִּקֵּשׁ אֲגָגִי בֶּן הַמְּדָתָא
וְנִהְיָתָה לוֹ לְפַח וּלְמוֹקֵשׁ וְגַאֲוָתוֹ נִשְׁבָּתָה
רֹאשׁ יְמִינִי נִשֵּׂאתָ וְאוֹיֵב שְׁמוֹ מָחִיתָ
רֹב בָּנָיו וְקִנְיָנָיו עַל הָעֵץ תָּלִיתָ יונים ִנקְבְּצוּ עָלַי אֲזַי בִּימֵי חַשְׁמַנִּים
וּפָרְצוּ חוֹמוֹת מִגְדָּלַי וְטִמְּאוּ כָּל הַשְּׁמָנִים
וּמִנּוֹתַר קַנְקַנִּים נַעֲשָׂה נֵס לַשּׁוֹשַׁנִּים
בְּנֵי בִינָה יְמֵי שְׁמוֹנָה קָבְעוּ שִׁיר וּרְנָנִים

חשוף זְרוֹעַ קָדְשֶׁךָ וְקָרֵב קֵץ הַיְשׁוּעָה
נְקֹם נִקְמַת עֲבָדֶיךָ מֵאֻמָּה הָרְשָׁעָה
כִּי אָרְכָה הַשָּׁעָה וְאֵין קֵץ לִימֵי הָרָעָה
דְּחֵה אַדְמוֹן בְּצֵל צַלְמוֹן הָקֵם לָנוּ רוֹעִים שִׁבְעָה

מעוז צור ישועתי"

ynetעם פרופ. אביגדור שינאן .שיחה ב

השיר ששרים בחג כולם מכירים: המנגינה הנעימה והשירה בצוותא מושכות ומעוררות את הלב, פותחים ב"מעוז צור ישועתי לך נאה לזבח" - וכאשר ריח הסופגניות והלביבות כבר באוויר שרים אולי מדלגים על בתים בשיר ולוטשים עיניים רעבות בחטיפי החג המשומנים והטעימים. בתיאבון. תגלית מרעישה שמגלה חוקר ספרות אגדה, פרופ' אביגדור שנאן עלולה "להפיל" לכם את הסופגנייה מהפה,....

"מעט יודעים כי הקשר בין 'מעוז צור ישועתי' לבין חנוכה הוא מקרי בהחלט. אצלנו בבית פותחים את ליל הסדר בשיר הזה. השכנים וודאי בטוחים שירדנו מהפסים, אבל הפיוט הזה לא שייך לחנוכה בדיוק כמו שהוא שייך לפסח, כפי שהוא שייך לפורים". מספר פרופסור אביגדור שנאן, "השיר לא מתחבר לשם 'חנוכה', הוא מדבר על חנוכה אחרת לגמרי. חנוכת המזבח העתידי לאחר הקמת המקדש והקרבת הקורבנות".

האויב הנובח?

הבית הראשון של שיר החנוכה המוכר מתחיל במילים: "מעוז צור ישועתי/ לך נאה לשבח/ תיכון בית תפילתי/ ושם תודה נזבח/לעת תכין מטבח/מצר המנבח/ אז אגמור בשיר מזמור/ חנוכת המזבח". סביר להניח כי לא הרבה יודעים לומר מיד מה זה "מַטְבֵּחַ", "צר הַמְנַבֵּחַ", ומה "נגמור בשיר מזמור."

הפיוט הפופולרי נכתב כנראה בגרמניה, בתקופת מסעי הצלב (המאה ה-13), והוא מפרט בארבעת בתיו האמצעיים ארבע תקופות מכוננות בהיסטוריה היהודית, לפי התרחשותן הכרונולוגית: יציאת מצרים, גלות בבל, נס פורים ונס חנוכה .

מחבר השיר מביא ראיות היסטוריות לכך שאלוהים אכן עזר לעמו בשעות משבר קשות והוא מבקש את הגאולה באמצעות טבח קשה באויב הצר המחרף ומקלל ככלב נובח ואת הקמת המקדש והקרבת הקורבנות, למעשה, רק בבית הראשון והחמישי במזמור מצויין חג החנוכה.

בקשה לנקמה לוהטת בגויים

"השיר 'מעוז צור ישועתי' חדר אל טקסי חנוכה האשכנזיים. כנראה מתוך בקשה לנקמה לוהטת בגויים. כך הוא השתרבב גם לניגונים של בני עדות המזרח ולכלל ישראל. המנגינה יפה ואנחנו אוהבים לשיר שירים כאלו אבל המחבר לא חשב שמדובר בפיוט דווקא לחנוכה".

מושר לאחר הדלקת הנרות

כיצד התקבע המנהג לשיר את הפיוט הפופולרי מיד אחרי הדלקת הנרות כמעט כל בית ישראלי? זה התקבע בימי הביניים המאוחרים, אולי אפילו במאה ה-17 או ה-18. אפשר לעקוב אחרי ספרי מנהגים ששם רואים איך לאט לאט זה הפך למה שזה היום. איך זה התקבע? העם אוהב את השיר הזה, כנראה המנגינה.

את אותה מנגינה אהובה אפשר לשיר גם בליל בסדר כפי שהפרופ. נוהג בביתו. "אני מאוד נהנה מהעניין הזה. חשוב להדגיש שהפיוט נקרא "מעוז צור ישועתי" ולא "מעוז צור" שהוא שילוב של שתי מילים שלא אומרות שום דבר. המילה 'חנוכה' שמוזכרת בשיר התקשרה לנו לחג אך זו לא כוונתו של המחבר המקורי. לכן הרבה מקומות שרים את הבית הראשון "מעוז צור ישועתי", ומדלגים על כל הבתים האחרים. המקפידים שרים את כל הבתים ואז ברור להם שהפיוט הזה הוא פיוט רב שנתי לכל הזדמנות טובה".

לזכרו של הילמי - רוחל'ה רז

לזכרו של הילמי / רוחל'ה רז

יחיד ומיוחד היה בינינו הילמי. אף פעם לא ״בִּפְנים״, תמיד ״על־יד״.

שקוע בעולמו: עולם של צמחים, כוכבים, מכוֹנָאוּת, מתמטיקה ועוד.

לא ידענו ולא שאלנו על משפחתו, על חייו הפרטיים. ידענו, כי נע ונד היה בַּאָרץ, עד שבא ותקע יָתֵד בְּגבע, ונשאר. קיבלנוהו כמו שהוא: תמהוני, שונה מכולם, מסתפק בְּמועט, טבעוני. / רוחלה רז


תמונות מרחוק: הילמי בְּחַדֲר המלאכה - רָכוּן על על המחרט


הילמי עם הסוסה רומה

הילמי בַּאורווה -

מטיל פחד על העֶגלונים, אוֹרֵב להם בְּחוֹזרם ביתה: כיצד הם נוהגים בַּסוסים וּבַפְּרֵדוֹת, האם מצליפים בהם בְּדרכָּם העולָה לַגבעה, האם מזיעים הם מדי, הַיִתְנוּ להם דַי שָהוּת לשתות מים וטיפולו המסור בסוסים - כיצד היה מאכילָם מכַּף ידו, וקורא להם בִּשְמות חיבָּה.

הילמי בְּסוכָּתוֹ - בַּקיץ ישֵן על מיטה בחוץ, או על המרפסת. וּבַסוכּה עצמה: מיטה, שולחן עמוּס ספרים, על הרצפה אוֹסָפים של צמחים, מַכְבֵּש וְטלסקופּ.

יותר מאוחר, כשעבדתי בגן הילדים, היינו מבקרים בסוכָּתו, מציצים בַּטלס­קופ, מתכבדים באגוזי אדמה (כך הקפיד לקרוא לבוטנים), שומעים פרק בְּבוטניקה...

ידועה היתה אהבתו של הילמי לִילדים. תמיד מספר להם מעשיות, חוקר לְמעשׂיהם, מתעניין בְּמשפָּחותיהם וּמשַׂחק עִמָהֵם.

היה עובר על יד הגן בְּהליכתו הכבדה, המתנדנדת קמעה, בידיו צמחים וּמגדיר. היה מתעניין בַּמספר הרב של זִרְעֵי הבּר בגרעיני החיטה, בשׂעורה, וּבַצמחים הרעים המִתְרַבִּים בגינותינו.

דמותו של הילמי היתה כל כך שייכת לנוֹפָהּ של גבע, שנדמה היה שלעולם יהיה בינינו, צלול בְְּרוּחוֹ, אוצר בָּלוּם של ידיעות, ופוסק פסוקים מן התנ״ך.

בִּשנותיו האחרונות, כשכָּבְדָה עליו ההליכה, וראייתו הלכה ונשתבשה (וּמה יכול להיות עצוב מִזֶה לְאדם, שכּה אהב לשוטט בַּשדות, לקרוא, להגדיר צמחים, וּלהעלות שמותיהם מתוך המקרא)

שָׂמח מאד לכל תשומת לב, לכל ברכת שלום, להֵעָצרוּת של רגע לשיחה קלה, ותמיד - מלמד משהו או מְסַפֵּר מעֲשִׂיָה מימים עָבָרוּ.

כך ישאר בזכרוני - יוצא דופן בינינו, צועד בְּמעגל חייו המיוחד, השונה, בלי להתערב,

בלי להכנס פנימה, אל תוך המעגל הסוגר על כולנו ביחד.

הילמי (ברוך-מאיר הילמן)

1881-1980

הילמי בנעוריו ובשנת 1939 לערך

כפי שצויין, הילמי הוא אחד החברים אשר העלינו קווים לדמותו בהתכנסות בבית העלמין. דומה, שהקהל שתה בצמא כל מילה אשר סופרה ונאמרה, והיה מוכן לשמוע עוד.

אם כן – חשבנו – הבה נשתף את ציבור החברים על קצה המזלג באחת הדמויות המרתקות עֲלֵי הגבע...

בארכיון, תחת שמו, תיקים עבי-כרס, בהם רשימות ומחקרים, מכתבים ומכתמים, מחברות ופנקסים. ויש גם ראיון, המופיע בעלון חברת הילדים משנת תשכ"ז 1967. מראיינות בנות כיתה ח' מחזור י"ט בגבע, אילנה ברזק וחנה פרידלנד.

ש. ידוע לנו, שהיית בסיביר. מה תוכל לספר לנו על כך?

ת. נולדתי באומסק קזחסטן. תושבי חבל ארץ זה הם מוסלמים נודדים.

בקיץ – נודדים בשדות, ולקראת החורף – באים לעיר, בונים בקתות סביבה וחיים בהן.

ש. מתי עלית לארץ, ובמה עבדת?

ת. עליתי בשנת 1911, לפני חמישים ושש שנים. לעלייתי קָדמה רכיבה על סוסה, לאורך ארבע מאות ק"מ, עד הגיעי לרכבת בה נסעתי ארצה. משבאתי חולה מהדרך הקשה, עברו עלי גלגולים רבים. לראשונה, הגעתי לרחובות. משם – ליפו. התגוררתי אצל גֵר רוסי. המשכתי לכינרת. אל יבנאל, עליתי עם ראשוני מרחביה, והמשכתי הלאה, לחולתה, לתל-עדשים ולכינרת. הצטרפתי לקבוצה שרצתה להקים ישוב בשם 'מחניים', במקום בו נמצא כיום כפר יהושוע. מלחמת העולם הראשונה ביטלה התכנית. הקבוצה התפלגה לשלוש, כשאני מסתובב ביניהם. לאחר שנה, התאחדנו ועלינו למחניים בגליל העליון. אנשים לא האמינו, שנוכל להקים ישוב ללא עבודה שכירה, אך אנו הצלחנו.

ש. מתי הגעת לגבע?

ת. ביקרתי בגבע פעמים רבות, עד אשר בשנת 1938 התיַשבתי בה קבע.

ש. איך הגעת לטבעונות? מה היא נותנת לך?

ת. תמיד אכלתי בשר בשפע, עד קילו אחד ביום. אך יום אחד, בהשפעת ספריו של טולסטוי, החלטתי להיות צמחוני, כדי להוכיח לעצמי, שאני אדם המסוגל להשתלט על יצרו, ונהייתי טבעוני.

ש. יש לך טלסקופ. כיצד הגיע לידיך?

ת. כשהייתי ילד, הרביתי לקרוא. פעם, התגלגל לידי ספר, העוסק במדע הכוכבים. היה זה בבית הספר, בהפסקה: ישבתי ושקעתי בקריאה. והנה, שמעתי קול צחוק על ידי. היה זה המנהל. נבהלתי, משום שנהוג היה לקום לכבודו. הסתבר, שהוא עמד על ידי זמן מה, ולא חשתי בו. לכן צחק. משגדלתי והשכּלָתי התרחבה, קיבלתי את הספר 'כיצד לבנות טלסקופ'. משום שהלכתי בָּטֵל, היה פנאי בידי: בניתי את הטלסקופ שלי. הוא נתן לי עניין רב. אך כיום – עיני כהו, והטלסקופ הלך בדרכן.

ש. מה הם שטחי ההתעניינות שלך?

ת. אני עוסק בבוטניקה. מכיר צמחים רבים, מהם – משמשים לתבלינים. לפני בואי לגבע, היה לי אוסף מעל לאלף צמחים מיובשים. כעת – איני עוסק בכך.

לסיום: אני זוכר את רותה ואראלה הקטנות הולכות ובובות בידיהן. כשקראתי להן והצעתי לאסוף צמחים, כדי שתוכלנה גם הן ללמוד, החזיקו בחוזקה בבובות, וּבִטְלוּנִי בתנועת יד, כאומרות "לא, לא, לא, יש דברים חשובים יותר!"....

* הביאה לדף: רותי לב ק

פניני עיתונות העבר - ערי גיל




ולסיכום:עולם כמנהגו מאז וגם עתה: גם מאפריקה מציצה הקורונה :הוארינט החדש אמנם מהדרום אבל הרי זה היינו הך.הוריאנט מיקרון מגיע אלנו ומצידו זה לא משנה אם הוא בן הצפון או דרום אפריקה. .2).גם אז היה קשה ליפנים להסתגל לקיום האולימפיאדה ביפן. 3)ובכנסת כמו בכנסת. צועקים מעליבים וקצת מנבלים את הפה. אמסאלם לא המציא את הפטנט רק שכללו לכלל שלמות.
דברים טובים

ולאחרונה במסגרת "טיפולנו" במתכוני לביבות וקציצות טרום חנוכה,

אז עכשיו בחנוכה אולי בכלל נרפה ונעבור לסופגניות? - הוֹ,איֵה צבי לוסטיג אביר הסופגניות, מלך מלכי בצק השמרים למיניהו.היינו יכולים לבקש את המתכון האלמותי שלו, להכנת סופגניות ולסגור עניין... בתקוה שהוא מטפל בעניין שם למעלה ,לכבוד הרבים רבים, בגבע של מעלה החוגגים שם בלעדינו ... וחוצמזה חלקנו עצלות מדי בהתעסקות בהכנת הבצק והטיגון סופגניות ובאין עמנו לוסטיג אנו נאלצות לקנות אותן בכלבו (ושמהדרין יקנו אותן אולי ב"רולדין".) ואז אפשר להתפנות ללביבות חנוכה: לרסק ,לסחוט, לטגן במטבחנו הצפוף הקטן המעשן, ולקראת נר שישי של חנוכה, מתכון "לטקעס" מסורתי לפניכם

3 תפוחי אדמה(אדומים) גדולים

1/2 בצל לבן

1כף קמח

1ביצה

קורט מלח

קורט פלפל לבן

כוס שמן לטיגון

&&&&&
  • בין מאות זני תפוחי האדמה, רבים מהם נופלים לתוך הקטגוריות של תפוח אדמה אדום או תפוח אדמה לבן בעוד ששני הסוגים דומים בכמה דרכים, הם גם שונים במקצת בתחומים אחרים, כולל במראה הטעם., במרקם, בעוד שתפוחי האדמה האדומים טובים יותר
  • שימושים הטובים מתאים יותר לסלט תפוחי אדמה, בישול קדרה וצ'יפס
תפוחי אדמה לבנים שקלפתם חומה או חומה בהירה הם רכים יותר בבישול ולכן מתאימים יותר לפירה

&&&&

· גוררים את תפוחי האדמה לאורך, במגרדת גסה, לרצועות ארוכות

· גוררים את הבצל על אותה מגררת

סוחטים היטב, עם הידיים, את תפוחי האדמה והבצל על מנת שלא יישארו נוזלים. מעבירים לקערה יבשה

· מוסיפים לתערובת את הביצה, הקמח, המלח והפלפל ומערבבים היטב

· מחממים במחבת שמן חצי עמוק. לוקחים כף מהתערובת ומורידים לשמן בעזרת מזלג

· מטגנים משני הצדדים עד הזהבה, מוציאים ומניחים על גבי צלחת עם נייר סופג.

· ישים לצד שמנת חמוצה, סלמון מעושן, או כל דבר אחר שאוהבים

מגזרת נייר לכבוד חנוכה /יאיר נשר



תרבות בעמק
תרבות בגלבוע נובמבר

חנוכה שמח בגלבוע !!!


דצמבר 2021

יום א' 05/12/2021- 17:30 נר שמיני של חנוכה

קצב בתנועה- שקטק מופע לכל המשפחה לחג החנוכה

״שקטק-קצב בתנועה״ הוא מופע מולטימדיה אנרגטי המשלב מחול, מוסיקה חיה, קצב והרבה הומור.

על במה גדולה ובליווי מוזיקה חיה, משתתפי ״קצב בתנועה״ נעים בקלילות בין קטעים מוסיקאליים קצביים ,סגנונות ריקוד שונים ועבודת ווידאו אינטראקטיבית.

בקטעים מסוימים הרקדנים מתופפים על גופם ,משתמשים במקלות ואבזרים כגון סירים ומחבתות לייצור צלילים תוך כדי תנועה, ובקטעים אחרים זזים הרקדנים באנרגטיות בסגנון עכשווי.

במופע "שקטק קצב בתנועה" יש משהו לכל אחד – הילדים והצעירים ברוחם יאהבו את ההומור והתנועה האנרגטית.

לאלו שמבקרים בתיאטרון לעיתים קרובות יותר צפויה חוויה מלאת רעיונות חדשים ומקוריים המדגישים את הכוח הסוחף בהופעה חיה.

אולם בית ציזלינג ע.ח. מאוחד 18:00

רכישת הכרטיסים: https://hagilboa.smarticket.co.il

הכניסה ע"פ מתווה התו הירוק!!

יום ב' 13/12/2021- 20:00

פותחים בהתרגשות, עונה חדשה של סדרת תיאטרון רפרטוארי עם מיטב ההצגות והשחקנים

סדרת התיאטרון הצגה מס' 1 בסדרה:

ראש המועצה תיאטרון הבימה

בכיכובם של : נורמן עיסא, שיפי אלוני, יעל לבנטל, רבקה גור ועוד...

עקבות מותו המפתיע של ראש מועצת זרזיף, מתמנה לתפקיד, לראשונה בתולדות המדינה, ראש מועצה ערבי בישוב יהודי.

למרבית האירוניה, האירוע הראשון בו הוא צריך לנאום הוא בטכס חנוכת גשר על שם רחבעם זאבי גנדי.

אם לא די בכך אמא של אשתו היהודייה מגיעה לליל הסדר והיא אינה יודעת שבתה התחתנה עם ערבי.

ואם לא די גם בכך- הוא הופך להיות חשוד ברציחת ראש המועצה המנוח ובשחיתות בהליך בנית הגשר שעומד לקרוס כשראש הממשלה ופמלייתו עליו בביקור ראשון לכבוד ראש המועצה הערבי.

זו קומדיה משוגעת על גזענות משוגעת לא פחות עם סוף מפתיע במיוחד... הנאה מובטחת- אסור לפספס !!

הביקורות משבחות :

" הקומדיה "ראש המועצה" מאת גיא מרוז, שנכתבה כבר לפני כשלוש שנים בדקות מסוימות נראית על הבמה ככותרת של מחר בבוקר... (דן מרגלית NWES1 יוני 2021)

אולם בית ציזלינג עח"מ 20:00

רכישת כרטיסים להצגה בודדת באתר : http://hagilboa.smarticket.co.il

הכניסה ע"פ מתווה התו הירוק!!

שישי 24/12/2021- 11:00

"פניני מוסיקה – המשכן לאמנות עין חרוד, גאים להזמין :

לאונרד כהן - שירים, הסיפורים

הנחיה: קובי מידן שירה וגיטרה: איתי פרל

מפגש קסום וסוחף שמספר את סיפורו של לאונרד כהן:

היהדות, הבודהיזם, הנשים, הכתיבה, הסמים והאלכוהול, ההצלחות והכישלונות והפריחה המאוחרת.

קובי מידן, שתרגם לעברית את שיריו וספריו של כהן, במבט מעשיר ומעמיק על חייו האישיים ועולמו הרגשי של לאונרד,

כשבין הסיפורים איתי פרל מבצע את השירים של כהן.

אודיטוריום המשכן לאמנות עין-חרוד, יום שישי 24/12 בשעה 11:00

לפרטים נוספים – 04-6486038 ציפי 0523423085

לרכישת כרטיסים : https://ehm.smarticket.co.il

הכניסה ע"פ מתווה התו הירוק!!

תערוכות ומוזיאונים:___

מוזיאון בית שטורמן עין-חרוד

חנוכה במוזיאון

מוזיאון בית שטורמן בעין חרוד, מזמין אתכם ליהנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה במהלך ימי החנוכה ולבקר בתערוכת הילדים "עוד סיפור אחד" "עדות מחאה"

ובתערוכות הקבע במוזיאון.

סיפור ואיור – אפרים סידון ודני קרמן, במפגש אישי מרתק עם ילדים ומבוגרים

שבת 04/12/2021 בשעה 11:00

פעילויות סדנה ליצירת נרות מעוצבים. סיור פנסים בחשיכה באולם הטבע.

שבת 02/12/2021 בשעה 11:00

שבת 06/12/2021 בשעה 11:00

מתאים לכל המשפחה

תערוכה : עדות מחאה

תערוכה : עוד סיפור אחד ודי

הכניסה מותנת ברישום מראש וע"פ הנחיות משרד הבריאות באתר המוזיאון. www.beit-shturman.co.il

בית שטורמן עח"מ לפרטים נוספים : 04-6486328

מוזיאון המשכן לאמנות עין-חרוד

תערוכות

איה מקום כבודך? 'חדא כנישתא'- יום עיון לרגל נעילה בשיתוף מדרשת עין הנצי"ב שישי ,10-12-2021, 09:30-12:00

מאיר אגסי – 22 הלכי רוח

יונתן גולד- בועט בדלי

רכישת כרטיסים באתר האינטרנט בלבד https://museumeinharod.org.il/

שעות פתיחה: ימים ב'-ה' 16:00-9:00, ימי ו' 13:00-10:00, שבת 14:00-10:00, ימי א' - סגור

רכישת כרטיסים ehm.Smarticket.co.il

משכן לאמנות עין-חרוד הכניסה ע"פ הנחיות משרד הבריאות לבירורים נוספים 04-6486038 שלוחה 4 בימים א'-ה'

אירועים שנתיים, חוגים ומנויים:

מפגשים קבועים חוג העמקים :

ימי ג' 19:30 ריקודי עם (במסגרת חוג העמקים)

בהדרכת ניצן טריידל רוקדים מהצעד הראשון, מעגלים, זוגות, וגם נהנים.

חד"א קיבוץ גבע ,כניסה חופשית , לפרטים ניצן – 054-6633713

ימי ג' 18:00 חוג תנ"ך ספר משלי (במסגרת חוג העמקים)

בהנחיית עדי הולצמן ממעלה גלבוע מוזמנים להגיע עם ספרי תנ"ך.

בחלק הראשון של השנה השיעורים יועברו בזום בחלקו השני מפגשים במועדון לחבר עין חרוד מאוחד.

18:00, לפרטים חגית כוכבא 052-3792901

ימי ד' 20:00 חוג יהדות- (במסגרת חוג העמקים) בזום

הרצאות מתחלפות : נושאים מגוונים ומרתקים

מרצים אורחים : מיטב המרצים באקדמיות ובאוניברסיטאות- בעלי שם מהמובילים בתחומם בארץ

לפרטים אלי גורן 054-6633322

ימי א' 19:30 חוג ספרות עברית (במסגרת חוג העמקים) בזום

הרצאות מתחלפות : נושאים מגוונים ומרתקים

מרצים אורחים : מיטב המרצים באקדמיות ובאוניברסיטאות- בעלי שם מהמובילים בתחומם בארץ

לפרטים אילה בשור 04-6485701 ואלי גורן 054-6633322



משקעים


חסר רכיב