קבוצת גבע
חסר רכיב

חדשות המשכן - תערוכות חדשות, פעילות לכל המשפחה

03/08/2021

אירוע פתיחת התערוכות - הלכי רוח

יונתן גולד**הילה לביב**נעה רז מלמד**מאיר אגסי

יום שישי, 20 באוגוסט, בשעה 11:00

>>הרשמה<<

תמונה


תמונה


תמונה


תמונה


המשכן לאמנות

סגור לקהל

בתאריכים 1-12 באוגוסט לרגל חילופי התערוכות

בין הערביים במשכן 

בימי חמישי

19 ו- 26 באוגוסט המשכן פתוח עד השעה 19:00

 

פעילות סוף הקיץ למשפחות 

הורים וילדים מוזמנים להצטרף למשפחת המשכן בסופי שבוע קיציים של פעילות:

טיול בצבעים לקטנטנים

בספריית המשכן  הקסומה  נפגשים לסיפור ויצירה  באווירה של השראה

ימי חמישי 12, 19 ו-26 באוגוסט, בשעה 17:00

מתאים לילדים עד גיל 6. 

ילד 10 ש"ח, מלווה 15 ש"ח  (כולל כניסה למוזאון)

>>פרטים והרשמה<<

שישי משפחתי

סדנת יצירה פעילה  בהשראת התערוכה 'בועט בדלי' / יונתן גולד

ימי שישי 13, 20 ו-27 באוגוסט, בשעות 10:00 ו- 11:00

מתאים לגיל 5-11

ילד 25 ש"ח, מלווה 20 ש"ח  (כולל כניסה למוזאון)

>>פרטים והרשמה<<

תמונה


 
 

 

 

שפע פעילויות והדרכות בביקורי קבוצות במשכן

מגן חובה ועד שיבה טובה

תמונה


 

צוות החינוך וההדרכה מפתח ומציע תכניות העשרה וסיורים מודרכים למערכת החינוך ולקבוצות מטיילים,  בדגש אמנות ו-100 שנות התיישבות בעמק. 

>>לפרטים והזמנות<<

 


 

סיפורים מהבויידעם

הסיפור של יון

יון ננו - מקים מעבדת הרסטורציה במשכן לאמנות, אדריכל השימור של המוזיאון והוותיק ביותר בצוות המשכן לאמנות בעין חרוד.

איך הכול התחיל?

יון, איש ירושלים,  נולד בעיר קלוז (Cluj), רומניה.

עם סיום בית הספר רצה יון ללמוד ציור. אביו, שהיה פרופסור לכימיה באקדמיה, דרש מבנו "ללמוד מקצוע" ויון למד אדריכלות לתואר ראשון בבוקרשט.

רק אז התפנה ללמוד את מה שרצה באמת רצה. הוא השלים בהצטיינות תואר שני בציור באקדמיה לאמנויות בקלוז.

במשטר הקומוניסטי היו הלימודים ממומנים על ידי המדינה, ובסיומם הייתה המדינה דואגת גם למקום עבודה. ככל שהישגי הבוגר היו גבוהים יותר, פתחה המדינה לפניו אפשרויות רבות יותר. יון בחר במשרת המשמר של המוזיאון הלאומי בטימישוארה, אולם במוזיאון עדיין לא הוקמה מעבדת שימור. היה עליו ללמוד שימור, והוא זכה להיות הסטודנט הראשון לרסטורציה ברומניה כולה.

בשנים הראשונות לעבודתו כמשמר, הוא  היה עדיין סטודנט ולמד שימור בבוקרשט מהמאסטרים המקומיים. הוא נשלח ללימודי שימור באקדמיה לאמנות (Gemäldegalerie der Akademie)  בווינה,  בה התוודע לראשונה לעולם המערב, לשפע ולחופש הבחירה. כבר אז גמלה בו ההחלטה לעזוב את גבולות רומניה ולעלות לארץ ישראל.

בשנת 1975 הצליחו יון ואשתו מריאנה לקבל אישור יציאה מרומניה ולעלות ארצה. 

אחרי כמה חודשי אולפן בחיפה, קיבל יון הצעת עבודה במוזיאון ישראל בירושלים, והוא חי בעיר עד עצם היום הזה. יון עבד במעבדות השימור במחלקה לשימור ציור תחת ניהולה של לאה עפר.  במהלך שנות עבודתו במוזיאון, הכיר יון את גליה בר-אור - מי שעתידה להיות מנהלת המשכן לאמנות.

 

תמונה


תמונה


בשנת 1985 מונתה גליה בר-אור למנהלת המשכן לאמנות בעין חרוד, ובתוך שנה גייסה את יון לטפל ביצירות מהאוסף בביתו  בירושלים.

בשנת 1987 החל יון לעבוד במשכן.  הוא קיבל חלל לעבודה, והקים במשכן מעבדת שימור.  מעבדת השימור הראשונה של המוזיאון מוקמה באולם הפולקלור, הצמוד לאגף היודאיקה. הקמתה של מעבדת שימור בתוך המוזיאון אפשרה לגליה להציג גופי עבודה של אמנים שלא הוכרו ע"י הממסד האמנותי ויצירותיהם נשמרו בתנאים לא נאותים ונפגעו.

עובדים רבים הצטרפו למעבדת השימור ועזבו אותה במהלך השנים תחת ניהולו המקצועי של יון.  בשנת 2000 גייסה גליה בר אור את מור טבנקין, חברת קיבוץ עין חרוד מאוחד ובוגרת לימודי אמנות, ומאז יצרו מור ויון "גילדה" בסגנון ימים עברו ובה מתרחש תהליך לימוד קפדני של רזי המקצוע.  עם סיום לימודיה של מור לתואר שני בשימור באוניברסיטת חיפה, פינה יון את מקומו והקטין את היקף משרתו במוזיאון, בביטחון ששרביט הניהול של מעבדת השימור נמצא בידיים טובות.

כיום יון פנסיונר, אך עדיין עובד במשכן לאמנות במעבדת השימור, משרה מן הידע והניסיון הרבים שלו והוא עדיין לב ליבה המקצועי של המעבדה.

טל גולן
חסר רכיב