תרבות בעמק


 

קפה ביקלס פתוח בחצר הפסלים משעה 10:00

משכן לאמנות עין חרוד עליזה אורבך / חיים 

צילומים  1970-2016

אוצר: גיא רז

******

אלימה / ציורים שחורים

אוצר: יניב שפירא

******

אביטל כנעני / אחר הרוח

אוצרת: רונה סלע

********

נגה לינצ'בסקי / לרשום את הזמן

אוצר: יניב שפירא

במהלך שנת 2007 עקבה נגה לינצ'בסקי מדי יום אחר תנועת קרן שמש שהופיעה מבעד לחלון הצפוני בסטודיו שלה, יצרה מחוג אור על הקיר והתפוגגה לעת ערב. מופע יומיומי זה של האור הפך למושא חקירה, שתאם את העניין המתמשך של לינצ'בסקי בזמן מחזורי. בניסיון 'ללכוד' את הזמן החולף היא מרחה את פינת הקיר הצמודה לחלון בקליסימו, ובמהלך זמן התייבשותו חרטה עליו ברצף את המשפט "time passes". פעולה זו, שרק האמנית הייתה עדה לה, מלווה אותה מאז ומתגלה במופעים שונים, ביניהם בחריטה בקליסימו ורישום על בד קנבס כפעולה מדיטטיבית, רפיטטיבית וקצבית.

התערוכה 'לרשום את הזמן' עוסקת בממדים שונים של זמן, בניסיון 'לחמרר' אותו, לרשום אותו, לתמלל אותו. לצד רישומי "time passes"המבטאים זמן אישי או ביוגרפי, מוצגות בה גם הסדרות 'כדורי ארץ'ו'קלימנג'ארו', המתמודדות עם ייצוגי זמן קוסמי ומרחב גיאוגרפי שניכרים בשינויים טקטוניים בני אלפי שנים. ממד אחר של זמן מובע בשתי עבודות וידאו – 'הליכה' ו'רוח בגן', השואבות את השראתן מביקורים חוזרים ונשנים במשכן לאמנות בעין חרוד והיכרות עם איכויותיו הארכיטקטוניות, מופעי האור הטבעי שבו והשפעתם של חילופי העונות על חזותה של חצר הפסלים. קשב זה הוא שהכתיב במידה רבה גם את מרחבי התצוגה - בציר העמודים המרכזי של המוזיאון ובחצר הסמוכה לו.

נגה לינצ'בסקי (1957) רוקמת ביצירתה זיקות בין מדיומים אמנותיים שונים, בהם מיצבי רישום, וידאו, סאונד, צילום ואובייקטים. גופי עבודותיה עוסקים בגוף כמקום ומקום לגוף בעולם, ממדים של זמן, מחזוריות בטבע, מיפוי מנטלי, טבע האדם, מיגדר ונשיות, מרחב נפשי ומרחב פיזי.

 



מופיע בעלון:
תגובות לדף