דעות - זיוה אוחיון-רכט ; מנחם מזור

הפסקת עבודת צוות "גבע לאן?"  מהלך משתק או מהלך מייצב ?????

ההצבעה בקלפי השבוע, היא קריאה לציבור להתעורר ולבחון מחדש את הדרך שבה אנו רוצים להוביל שינוי בגבע. אל לנו להקל ראש ב- 133 חברים שחתמו על העצומה, כיוון שזהו דבר האומר דרשני!

אין כאן עניין אישי כנגד אנשים מסוימים, אלא פנייה לעצור את הדרך שבה בחר הצוות להוביל את התהליך הכולל. זוהי בקשה להחזיר את "המפתחות" לקבוצה, כדי שנוכל להגדיר מחדש את דרך ההתנהלות הנכונה לנו כחברה, וכן לחדד ולדייק לעצמנו, את הציפיות שלנו מצוות שינוי ומשינוי בכלל.  

מספר דברים בעקבות האסיפה השבוע:

·                   כפורשת ידועה מהצוות, אינני מבינה את המבקרים או את הקוראים לפורשים, לחזור ולהצטרף לצוות– האם אתם מצפים ממני שאהיה חתומה על מסמך עקרונות להפרטה??? והרי זה בניגוד גמור לתפישתי החברתית. כשעוד הייתי בצוות, עלתה שוב ושוב הבקשה להגיש מספר חלופות לציבור, כולל חלופה שיתופית ברוח התקופה, אך הדבר לא נעשה. התנהלות זו מעידה על כך, שלמובילי הצוות מטרה אחת בלבד, ושהם אינם קשובים מספיק לכלל האנשים, או שאינם מבינים את תפקידם הציבורי.

 מסמך עקרונות מגישים לאחר שנבחר מודל שינוי מועדף ולא לפני כן, שהרי מהי הצבעה על מסמך עקרונות אם לא הצבעה על שינוי אורחות חיים??? והצבעה זו דורשת רוב של 75 אחוז!  

·                   אי אפשר לערער את ביטחונם האישי של החברים פעם אחר פעם, ולא לקבל אחריות למולם. נושא הפנסיות לגמלאים, ולאחר מכן תמחור המשרות, הוביל לעצומה שעליה חתמו חברים רבים. הפסקת העבודה עם חברת "אבני דרך" נעשתה בזכות הלחץ החברתי של צוות הגמלאים, ולא משום שצוות "גבע לאן?" היה קשוב לרחשי ליבו של הציבור. והיו כאן הרבה יותר מרחשים! הפגיעה ברגשותיהם של חברים רבים בעקבות תהליך התמחור, הובילה לאיבוד אמון נרחב בעבודת הצוות. 

לכן, אינני מבינה את טיעונם של חברי הצוות: "עבדנו שנתיים על התהליך, תנו לנו להציג את העבודה שלנו". אין זה מן העניין כלל במקרה זה! לפנינו תהליך רציני, מורכב ורגיש ביותר, שאם אינו נעשה נכונה, יש להפסיקו ומיד. אין מדובר בעניין רגשי, אישי, או אידיאולוגי, אלא פשוט בתהליך שלא התבצע נכון, ומן הראוי שנעצור ונפעל עניינית בנושא זה, שהוא כל כך משמעותי וכבד משקל לכולנו -  כחברה וכיחידים.

·                   נושא נוסף ומקומם, הוא הניסיון החוזר ונשנה, לנסות ולכרוך את המצב הכלכלי בצורך לשינוי. המנהלים העסקיים והקהילתיים שלנו, צריכים ויצטרכו לעשות הכול, כדי שכולנו נוכל להתקיים בכבוד, כולל הסברה והירתמות של החברים ככל שיידרש.

על המנהלים, להיזהר מלהוביל אותנו לשיתוק קהילתי וכלכלי, ולו רק כדי למהר ולהגיע ליום הקובע, ועל אחת כמה וכמה, אחרי ששמענו את משרד רו"ח עובד גובי, אומר שמצבנו הכלכלי אינו מאוזן!.  לשאלה מהקהל השיב גובי, שהפרטה משפיעה לרעה באופן מובהק מבחינה כלכלית על הקהילה, בשנתיים הראשונות.  מדוע אם כך יש צורך למהר במצב לא מאוזן שכזה ???

אני מקווה  שכלל ציבור החברים מכל שכבות הגיל כולל הצעירים והמשפחות הצעירות, ייקח חלק פעיל יותר בנושא השינוי, ויהיה מעורב יותר בתהליכי קבלת ההחלטות.  ובעיקר, שלא יניח שמישהו אחר יעשה את מה שנכון בשבילו.  

בברכה, זיוה אוחיון-רכט

*******************************

חברים/ות –שלום !

את תמצית דרישתנו מצוות "גבע לאן",בחרתי להסביר בתאור שלקוח מהעולם הצבאי, (בזמני לפחות,שלפני עידן ה-ג'י.פי.אס/וויז),בואו נדמיין רגע שצוות "גבע לאן",הם כיתת חי"ר (בקורס קצינים-בסידרת ניווט לילה),קיבלו נקודת-ציון במפה וצריכים למצוא אותה בשטח. יצאו לניווט,לילה מזג אויר נורא,גשם שוטף,ערפל שלא רואים ממטר,הם מבינים שהם מסתובבים במעגלים,"מתברברים" ואין להם מושג איפה הם,מה עושים עכשיו?,ה"עקשן" בחבורה מציע להמשיך וללכת,עד שאולי ימצאו,לעומתו-"החכם" אומר:"בואו נחזור להתחלה וננסה שוב".

"פיתרון ביה"ס"-חוזרים להתחלה(כי זו הנקודה הודאית היחידה),מזדהים ויוצאים שוב לדרך.

עכשיו תדמיינו-שכיתת החי"ר הנ"ל,הם הנווטים שהולכים במשימת ניווט שתוארה,אבל הם לא לבד,אלא-מובילים אחריהם במסע,את גבע ,על כל חבריו חברותיו וילדיהם,וקרה אותו "בירבור" אדיר שתואר קודם,ולא מוצאים את היעד.

מה עושים?,כמו שאמרנו יש "פיתרון ביה"ס":נכון,חוזרים להתחלה,מפיקים לקחים,לומדים היטב את המשימה ויוצאים לניווט נוסף.

חברים/ות-בואו עכשיו נחזור למציאות שלנו בגבע-זה בדיוק מה ש "צוות הגימלאים",מציע לכם לבחור בקלפי(ביום שישי הקרוב),כ"פיתרון ביה"ס",למצב ה"בירבור" שהגענו אליו ,

זוכרים ? - חוזרים להתחלה,מפיקים לקחים,לומדים היטב את היעד ורק אז יוצאים שוב לדרך! (אבל הפעם,כנראה עם נווטים אחרים).

בברכת דרך צלחה-לכולנו,מנחם מזור

(כיום-חבר גאה,ב"צוות הגימלאים" בגבע ובעבר-קצין ומדריך בקורס קציני חי"ר )

מופיע בעלון:
תגובות לדף