ראיון עם עובדי המוסך - ש.ש.ר לילך רז

 

ראיון עם עובדי המוסך בגבע

יורמי – המוסך בגבע הוא מוסך ותיק ומוכר בכל הארץ. כרגע אנחנו נמצאים בתהליך של קבלת תעודה של 'מוסך מומחה' לטיפול ברכבי קאיה ויונדאי ממשרד התחבורה, ברשת מוסכים שנקראת "אוֹטוֹפרוֹ".

במשך שנים רבות ועד לשנת 2014, היה המוסך שלנו מורשה של יצרן חברת לנדרובר בארץ. עקב דרישות כספיות בלתי סבירות, הפסקנו להיות מורשים מטעם היצרן, אך עדיין אנחנו ממשיכים להתמחות ברכבי הלנדרובר לסוגיהם. ההבדל הוא, שאיננו קשורים ישירות ליצרן. בישראל אנחנו נחשבים למובילים בתחום הטיפול ברכבי הלנדרובר, במיוחד ברכב מסוג "דפנדר". דגם זה משנת 1989, והוא הדגם הישן ביותר של החברה, שנמצא כיום בשימוש. בתחום הדגם הזה, אנחנו עובדים עם כוחות הביטחון, חברת החשמל, מועצות אזוריות, ובאופן כללי עם חברות הזקוקות לרכבים ממוגנים, כמו גם עם טיילים ומשוגעים לדבר. ייצור הדגם אמור להסתיים ב- 2016, וקרוב לוודאי שדבר זה ישפיע עלינו במידה מסוימת, אם כי לא רבה. פרט לכך, אנחנו מטפלים בכל הרכבים של גבע, בחלק מן הרכבים של בקרה ובלקוחות פרטיים מן האזור ומגבע עצמה.

אנשי המוסך בגבע, אוהבים את עבודתם ורואים בה חלק מעניינם בכל הקשור לרכב ממונע. בשנת 2008 לערך, הגענו למסקנה ששיטות הפרסום המקובלות אינן יעילות מספיק, והחלטנו לפרסם בעיתונות המקצועית סוג של תחרות שטח. לשם כך בנינו רכב שטח ייעודי בעל רישיון, על מנת להתחרות ולזכות בגביעים, בכתבות ובפרסום. הרעיון הוכיח את עצמו, עד שיצא חוק הספורט המוטורי בארץ, שהביא להפסקת התחרויות עקב עומס בירוקרטיה.

 

קבוצת המרוצים של המוסך כבר מוכרת למדי בקרב משתתפי ליגת העבִירות האירופית, לאחר שהתחרתה פעמיים בראלי קרואטיה- 'קרואטיה טרופי' –

https://www.youtube.com/watch?v=1FXNX6MSMi0

כיום עובדים במפעל שמונה עובדים, גולן זיק ואני מגבע והיתר שכירים. יעקב פרסו הוא קצין הבטיחות בתעבורה בגבע בנוסף לעבודתו במוסך, ואורית אריאב עובדת במשרד.

דנדי עובד בנפרד, ומרכז את הטיפול בתאונות ובביטוח, כמו גם את ההתנהלות מול השמאים.

ישנו שיפור ניכר בשנת 2015 ברווחיות המוסך ונקווה שמגמה רק תמשיך.

לשם גיבוש הצוות, יצאנו בסוכות לאירוע שנקרא "גרוטאראלי". מהותו של האירוע היא נסיעה ברכבים שעלותם אינה עולה על 3,500 ₪ בלבד. לשם כך השתמשנו ברכבים פרטיים של עובדי המוסך, וגבע לא השתתפה בשום עלות שהיא.

המסע לא התנהל כתחרות, הוא עבר באזורי שטח ממטולה ועד לאילת, ונעשה למטרת החוויה בלבד. בקישורים המצורפים תוכלו לקרוא על האירוע ולצפות בקטע קצר ממנו.

http://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.2747840

https://vimeo.com/141354642

אורית אריאב עובדת במוסך מזה ארבע שנים, והגיעה מבית שערים.

במקור עסקתי בחינוך מיוחד, אך החלטתי לעשות הסבה ולפנות לאדמיניסטרציה. למדתי בקורסים שונים וגם תוך כדי העבודה עצמה. הגעתי למוסך כמנהלת משרד ויועצת שירות, אך כיום אני מספקת שירות משרדי לכל הענפים העוסקים ברכבים הממונעים שבבעלותה של גבע - למוסך, לטרקטורים, למסגרייה ולקל-נועיות. אני עוסקת בבדיקת עברו של הרכב, מעקב טיפולים ברכבי המשק, בטיפול בחשבונות, עבודה מול לקוחות, משרדי ממשלה, צבא, ציי רכב וכדומה. העבודה אינטנסיבית ותובענית, אך גם מאתגרת ומגוונת ואני נהנית ממנה, חבל רק שאין עוד נשים בשטח.

עירא אבני בן קיבוץ מבוא חמה, שגר כיום ברמת צבי,עובד במוסך כבר חמש עשרה שנים.

הגעתי לפה לפני שיצאתי לטיול בדרום אמריקה, משום שרציתי להתמודד עם כל תקלה שעלולה לקרות ברכב. תוך כדי העבודה כאן נקשרתי לאנשי המוסך, ולעבודה עם הרכבים. במשך השנים השתנו מאוד המערכות ברכבים, וגם חלק מן המכאניזם. כיום לא מספיק להחליף פלגים ופלטינות, אלא צריך להכיר מקרוב מערכות ממוחשבות והרבה אלקטרוניקה. עברתי השתלמויות שונות כדי לעמוד בשינויים והיום אני מתמחה ברכבי לנדרובר. עצם העובדה שאני עובד פה כל כך הרבה שנים מדברת בעד עצמה, האווירה במוסך נותנת ערך מוסף לעבודה, ותורמת להרגשה הביתית.

 רשמה: לילך רז

מופיע בעלון:
תגובות לדף