דף מספר 2136
14/10/2014
דף מספר 2136
רשימת המאמרים
לחצו כאן להצגת כל הכתבות ברצף
דף 2136 - שמחת תורה

דף מספר 2136 כ"א בתשרי תשע"ה 15 באוקטובר 2014

אתר גבע www.kvgeva.org.ilהערות, כתבות, מכתבים, בקורת ומחמאות     מהבית ומהפזורה אפשר לשלוח ל  e.mail שלנו: daf@kvgeva.org.il.

עריכה והדפסה : נעה ידין  ועדנה לנדאו

עריכה באינטרנט: טל גולן  אייל אורן

 


שמחת תורה הוא מועד המציין את סיום המחזור השנתי של קריאת התורה והתחלת מחזור חדש. ביום זה קוראים את הפרשה האחרונה בתורה, פרשת וזאת הברכה, ומיד אחריה את הפרשה הראשונה בתורה, פרשת בראשית.




הודעות לדף

 

מזל טוב

לגיתית ואיתי לב

לאירית ודני

ולכל המשפחה

להולדת הבת - נכדה


**************

ביום חמישי 16/10

 

ב"בת הגלבוע" בשעה 21:30.

פתיחת שערים ב 20:30

מחיר מיוחד לתושבי האיזור 65 ₪

טל. להזמנות  0507500155,       0543116010


 **********

חברי / תושבי גבע שימו לב!

מתאריך 19.10 הכלבו נסגר למשך שבועיים, צורך שיפוץ סופי וארגון מחדש. מועד פתיחת הכלבו המחודש יפורסם בהמשך.נא להתארגן בהתאם

גמר חתימה טובה

צוות הכלבו


הסעות בתקופת סגירת הכָּלבּו-

במהלך התקופה מסודרות הסעות לעפולה לצורך קניות בבתי המסחר השונים.

הטיולית תצא מההסעית בשעה 16:00  למשך שעתיים . בשעה 18:15 תאסוף את החברים ותחזירם לגבע.

לוח נסיעות :

יום א'  - יציאה – 16:00 , חזרה – 18:30.

יום ג'  - יציאה – 16:00 , חזרה – 18:30.

יום ה'  - יציאה – 16:00 , חזרה – 18:30.

               

               שימו לב  ללוח הזמנים,

         במידה והביקוש יהיה מועט,

       נצמצם את מספר הנסיעות.

                                                                                                    רענן  פרנס 

תכנית חוג העמקים

לשבוע שבין 19-25/10

*

מועדון הזמר עם שרהל'ה שרון.

יום א 19/10 שעה, 20:45 עין-חרוד-איחוד

כניסה: 15 ₪

*

חוג בטחון

יום ב' 20/10 , שעה, 20:30, עין-חרוד-איחוד

תא"ל (מיל) דוביק תמרי – מבצע צוק איתן

*

חוג יהדות

יום ד' 22/10 , שעה, 20:30 ,גבע, חדר-אוכל

פרופ' אוריאל סימון – זכר ונקבה בראם

בראשית פרק ג'-ד'

 ************

 

הקש בדלת

מבצע הקש בדלת בשיתוף משרד החינוך והאגודה

למלחמה בסרטן יערך בקב. גבע בתאריך

26/10/14 בשעות אחה"צ

16:00-19:00 ילדי גבע מביה"ס המשותף יעברו

בבתי החברים

ויתרימו כל אחד כמייטב נדיבותו למען האגודה למלחמה בסרטן.

הכינו מזומן ליום זה

זוהר ברג אחראי בגבע למבצע

********************** 

מעופפים בשמי העמק

פסטיבל כדורים פורחים ביום שלישי

חוה"מ סוכות    

 

 

 צילום: דני פלג


תודות

 

תודות מאוחרות לראש השנה לכל צוות העושים במלאכת החג.

טכס הפרידה מהשנה היוצאת וקבלת זו הנכנסת, נערך כמיטב המסורת על המדרכות המערביות בחדר-האוכל. קהל רב לבוש חגיגית נכח בטקס והביע תודותיו לאירית לב, לאה שמעוני, דליה זבולון ושגית אלוני שחידשה את הריקוד, וכמובן לכל הנוטלים חלק בטכס המרגש.

קבלת חג נערכה בח"א שהיה ערוך בקפידה ובחגיגיות ועל אף "מיעוט" הסועדים ("רק" 400 לערך) שררה רוח חג באולם.

תודה מיוחדת לדניאל הקסטר שסחף בנגינה מהוקצעת את קבוצת הזמרות ואת הקהל כולו.

תודה מיוחדת ליואב גלילי וצוות ענף המזון שעמלים למענינו כל השנה ובמיוחד בחגים... את סעודות החג כמיטב הדמיון.

אחרון חביב ינון גרייצר שבצניעות אופיינית ובמקצועיות מופלאה מגביר ונגביר ומגביר, תודה לך

צלילה לקס

ולצלילה הבלתי נִלאית על אירגון קבלת החג  וכל השאר. תודה תודה

סוכות

על אף מזג האוויר, ועל אף שעפו הכיסאות, ולמרות שהתפרקה לנו התפאורה בדמות סוכה מקסימה שהקמנו ברחבת הסינמטק, לא התייאשנו והתכנסנו יחד לקפה של חג. צנועה וקצרה ככל שתהיה, כל הפקה קטנה מבקשת צוות גדול

אז תודה:

לנטע דנצינגר על המודעה המקסימה, לרעיה רותם על החלון שמביא שלום, לשירי ענבר שהתגייסה בטבעיות לקישוט חדר האוכל, לניבה רובנישטיין על מיומנות יוצאת דופן בסידורי הפרחים , לאנדרס שלכל קריאה קצרה כארוכה התייצב כולל נערי הנגריה,ולעדי רצין,לצור פלג, לערן גל ולנתי שהקימו סוכה מהונדסת שלצער כולנו לא שרדה את הסופה הקשה Lולבנות ניצן ,רז ורונה שעשו הכל להציל את הקישוטים.  תודה  לאבשי וג'ניס על התגייסות מהירה להכין את סרט אסיף התינוקות, לג'קי המתנדב על הנגינה החיננית על הקלרינט, ליורמי על הגברה אדיבה וחזאות מזג האוויר מדויקת, ליואב גלילי שמושיט ידו גורם לדבר לקרות, לעליזה ידין המדהימה על התמסרות אמת בארגון ביחד של קפה החג , ליוחאי רז,צפריר,נתי וגיגי  על העזרה בפינוי ולכל מי שבחברות שם יד ועזר. והכי לרוחלה רז שלא מוותרת על הרוח

שנה טובה ומועדים לשמחה- זיוה אוחיון-רכט

נ.ב. אם מישהו במקרה צילם את הסוכה לפני ואחרי – אנא העבירו למערכת

ומכולנו תודה לזיוה אוחיון רכט על רוח ההתנדבות ועל  אירגון החג


תודות על מסיבת סוכות


כחיילים וכחבר׳ה צעירים שאוהבים את גבע ורוצים ליהנות פה מבלי לברוח כל סופ"ש למקום אחר, אנחנו לוקחים על עצמנו כבר תקופה ארוכה ארגון של מסיבות וערבי תרבות בחגים או אפילו סתם בסופי שבוע. 

החבר׳ה נרתמים לעשייה בזמנם הפנוי, לאחר שבועות קשים מאוד בצבא( דבר שלא מובן מאליו) אבל אנו עושים זאת בכיף הכי גדול, בעיקר בשביל להחיות פה קצת את התרבות והאווירה!!

.הפעם לקחנו על עצמנו את ארגון חג הסוכות ולערב הגיעו חברים מכל שכבות הגיל. כולם נהנו, רקדו ובקיצור אחלה דרך לחגוג את החג!

ועכשיו זמן לתודות-

לצלילה על האשראי והתמיכה ביוזמה להקמת הערב.לליאור אלוני על העזרה הרבה כמו בכל מסיבה.לצוות הגברה גבע על אוירה מטורפת.לרז ברוד על העזרה הלוגיסטית.לסוף, לירן, סער וינון על הופעה מדהימה.לאיתן ויוחנן על העבודה הקשה בבר.לילדי השכבה על העזרה בניקיון למחרת.לכל חברי גבע שסבלו את הרעש שלנו עד השעות הקטנות של הלילה. 

ואחרונים חביבים, לכל מי שהגיע לרקוד וליהנות אתנו בחג!

נמשיך בעשייה של עוד ערבים כאלה שיאחדו צעיר וזקן ויכניסו אוירה שמחה וטובה לגבע.

נתראה במסיבה הבאה,

חג שמח

עומר ורותם אלוני, יולי גלילי , נור נחשון, סער רם, זיו בן-יוסף, ניר לוסטיג, יסמין לוין, אמיר אלוני, טמיר רצין, אלון רם, דורוןפרסטנברג, עדן וייס, עדן וסלינג, שי ידין, אופל גלילי, גלי בן- יוסף, מורן קארו, מורן גלילי, רותם רונן, יניב ידין, נועם נוריאל, הדר צור.

בשם כולם, בארי נחשון.

במראה אכן רואים הפוך - ענת נצר

במראה אכן רואים הפוך...

שוב זכינו בדף האחרון לדברי תוכחה של רחלי וייס על שאנחנו מנסים לבדוק את עצמנו ולאן פנינו.

הפעם, רחלי, באמת הפכת את היוצרות.

אולי תזכירי לנו מתי בשנים האחרונות היו לנו ועדת תרבות, רכז תרבות ובכלל תרבות.

לא ביטול ועדת מינויים הוא הסיבה וגם לא המזכירה, שעל אף העומס העצום על כתפיה, טורחת לחפש  מתנדבים לפני כל חג. פשוט אין מי שמוכן לקחת על עצמו את המשימה.

אולי כדאי לבדוק בארכיונים ובפרוטוקולים מתי החלו בגבע הפניות לערכאות משפטיות ולבוררויות.

מתי גילינו שאין מי שימלא תפקידים וייקח על עצמו אחריות.

ממתי כל אחד דואג רק לביתו ואיש הישר בעיניו יעשה.

הרי אלו הסיבות לתחושת הצורך בשינוי ולא התוצאות.

כבר שנים רבות לא עברנו תהליך משתף ודמוקרטי כמו שעברנו בחודשים האחרונים: השתתפות גדולה של חברים בחוגי דיון ובחירת צוות היגוי גדול , שנבחר על ידי כולם, מתוך כולם, שכולל צעירים ומבוגרים בעלי דעות שונות ומגוונות.

הצוות הזה לא נבחר תחת הכותרת "צוות הפרטה" אלא כצוות בדיקה "פני גבע לאן".

נראה לי כי בכל קבוצות הדיון בלטה ההסכמה הגורפת שככה אי אפשר להמשיך, שעלינו לבדוק את עצמנו, את מטרותינו ואת דפוסי חיינו.

אני מרגישה שיש באוויר  תחושה כי דברים מתחילים לזוז ושנושאים מטופלים, אחרי תקופה ארוכה של קיפאון, תחושה של התחלה חדשה. והנה שוב ושוב נשלפים מול פנינו מחקרים וסיסמאות יפות על מה שצריך אבל בשטח, מי מרים את הכפפה?

אכן הפרטנו את המזון – בהצבעה רבת משתתפים ובתמיכת רוב עצום של החברים.

אפשר לעשות סקר שביעות רצון בין החברים אבל נראה שחדר האוכל שוקק ומיותר שוב להתווכח.

הרכבת יצאה  לדרך ואין טעם להמשיך לעמוד בתחנה ולנפנף בדגלי האזהרה.

אני מאחלת לעצמנו שנמשיך בתהליך בו התחלנו ושנדע להפיק ממנו תועלת לטובת כולנו כחברה וכיחידים.

שנה טובה, ענת נצר


חג שמח או "מועדים" לשמחה - דליה זבולון

חג שמח  או  "מועדים"  לשמחה

תקופת החגים מזמנת גם חשבון נפש והתבוננות שמעבר ליומיום, דברים שחשוב לקיימם,  לצד השמחות והאירועים החגיגיים. לכן, ברצוני להתייחס למספר נושאים שכתבה עליהם רחלי בעלון "חג סוכות"  ואפילו להודות  לה על ההזדמנות שהעלתה בפנינו:


בתיאור אירועי  ראש השנה בגבע  נכתבו מספר " הסברים" שברצוני לתקנם כפי שהם נראים בעיני :

כשלושה רבעים  מחדר האוכל היו מלאים בחוגגים ולא חצי חדר אוכל, כפי שנכתב. הסועדים נהנו ביותר מאווירת חג מכובדת ושמחה, מארוחה נפלאה, שקדמה לה קבלת חג חגיגית ויפה, לטעמי.

לפני הארוחה נערך טקס פרידה משנת תשע"ד שאם יורשה לי ( כי הייתי בין אלה שהכינוהו יחד עם אירית לב ולאהל'ה שמעוני...)  אציין שהיה מאוד יפה ומרגש, כפי שציינו אלה שנכחו בו והם היו לא מעטים! 

איני יודעת כיצד נערכו חגי ראש השנה בגבע בשנות ה- 20, 30, 40 וכו' למרות שנטען במאמר שזו הפעם הראשונה מאז שגבע הוקמה ..., נו זו אמירה קצת מעוררת ספקות ( נבדק בארכיון למשל?) נכון שכבר למעלה משלוש שנים ואולי יותר אין אצלנו רכז תרבות וזו עובדה מצערת בהחלט, אך אינה דבר חדש ובוודאי אינו תלוי במזכירה...  תרבות אינה מנותקת מסביבתה אלא משקפת את המצב החברתי ולכן מדגישה עוד יותר את העובדה שאנחנו זקוקים לשידוד מערכות, לניעור ושינוי בתחומי חיינו השונים, ולא להמשך של -  "עוד מאותו דבר" שכבר כנראה לא עובד. 

באשר לדפוסי הצבעה בגבע – שאלתי אחד מבעלי התפקידים הבכירים בעבר הלא רחוק על כך ונאמר לי שאין שינוי בהשתתפות בהצבעות – אם ההצבעה על נושא " חם " יש השתתפות רבה ולהיפך,  וכלל לא ניתן לומר שחל שינוי. 

באשר לפנייה לערכאות משפטיות – זהו נושא מאוד מורכב וקשור לבעיות סבוכות כולל זכויות הפרט, חובותיו ועוד ועוד , לא נראה לי להגיב עליו בצורה פשטנית- הומוריסטית... הוא מצריך דיון רציני על מעמדו המשפטי של  חבר הקיבוץ והכנסתו לרשימה הזו אינה במקומה.

והערה סגנונית קטנה – הכתיבה בגוף ראשון רבים כבר לא כל כך מתאימה ( למשל – " אנו זוכים...זכינו.... בזה אנו לא עוסקים...ועוד) בשם מי נכתב ? מי הם ה " אנו " האלה?

לסיום – ברצוני להזכיר את הקשיים בפניהם ניצבים חברי המזכירות וצלילה בראשם,  בבואם למלא את תפקידם כפוי-הטובה בחברתנו המורכבת, וכן - להצטרף לאיחולים של רחלי לשנה החדשה –ולקוות שנפעל ונעשה לקידומם כדי שלא יישארו בגדר משאלות לב.

שתהייה לנו שנה טובה – שנת שלום

דליה זבולון

זווית ראיה - נחמן רז

התקשורת והאמת

התקשורת: עיתונים, רדיו, טלוויזיה, חומר קריאה נמסר למקורות מידע על הנעשה בעולם בכל תחומי החיים.  כל אדם שמבקש לדעת ולהבין מה מתרחש בעולם – נזקק למקורות שמהם יקבל מידע וידע.

אבל אסור לשכוֹח: גם לכלי התקשורת, יש בעלים, עורכים והשקפוֹת-עולם.  את המידע הם מפרסמים בהתאם לדעותיהם. מפרסמים את מה שהם קרובים לו ומצמצמים או מסלפים את מה שנוגד להשקפתם.

דומה שלאחרונה יש בתקשורת חומר רב, רב מדי על ארגוני-לחימה לאומניים-דתיים מוסלמים, בעיקר. זה מלווה לא פעם גם בתמונות להמחשה. כבר אמרו פעם: תמונה אחת אוֹמרת יותר מאף מִילים. וזה נכוֹן למרות שישנם תחומים שבהם משתמשים גם במילים לצורך השפעה והסברה. אבל תמונות קשות בהן מתארים את כריתת ראשו של אויב או מתנגד מטעמי דת או מוצא,זהוּ אמצעי החורג מגדר האפשרי, והשפעתו קשה ביותר; כך שעצם המתואר הוא קשה, ודוחה ובו בזמן מפחיד ומעורר פלצות.

לשיא חדש בנושא זה הגיעה התקשורת בהקשר לארגון המוסלמי – הדתי לאומי הקרוי:"דעאש", כח המדינה המוסלמית

זהוּ ארגון-בת לחמאס, או לאחים המוסלמים שקמו למטרות אחרות, חברתיות סוציאליות והמוניות, והתפתחו, או התגלגלו, למשהו אכזרי וקיצוני שהדעת לא סובלת. כל הדיבורים על מתינות ביחס אליהם יש בו החלשת ההתנגדות להם. כך שמחשבות על פשרות והסכמות איתם או עם חלקים  מהם הופך לבעייתי ואסור להתפתות לו.

הנושא סבוך ורב-פנים אבל אינו סובל התעלמות


חג סוכות במקורות

חג הסוכות הוא אולי החג רב המשמעויות מכל חגי ישראל : האסיף, התפילה לגשם, הישיבה בסוכה, העלייה לבית המקדש, שמחת תורהננסה עתה להדגיש את השוויון והאחווה בין בני האדם, המסומלים בחג .

שכן , אל מול כוחות הטבע של הגשם הרוח והצמיחה, שווים כל בני האדם. הגדול והקטן, האישה והאיש, החכם והכסיל, העשיר והעני כולם ניזונים מן הלחם, וכולם מצפים מבואו של הגשם.

"אמר ר' שמעון בן יוחאי:

שלשה דברים שקולים זה כזה, ואלו הם:

ארץ ואדם ומטר.

אמר ר' לוי: ושלושתן משלוש אותיות, ללמדך

שאם אין ארץ אין מטר, ואם אין מטר אין ארץ,

ואם אין שניהם אין אדם."

(בראשית רבה)

ובסוכה , קטנה וארעית, נעלמים הפערים שבין עשיר לעני, ובטל ערכם של הנכסים. כפי שמסביר רבי יצחק משה ערמה, מן המאה ה15- :

"חג הסוכות, אשר בו יעזבו האנשים כל עניני הכסף וכל דבר שנקרא נכסים, ויוצאים אל סוכה קטנה, אשר אין בה רק ארוחת יום ביומו, ועל הרוב מיטה ושולחן וכיסא ומנורה שהיא התעוררות נפלאה, שלא יתעסק האדם להרבות מאלו הקניינים, כי די בהכרחי לבד כל ימי היותו בפרוזדור הזה, שהוא דירת-ארעי."

בסמליו של החג אנו מוצאים איפוא את השוויון מסומל בדלותה וארעיותה של הסוכה, ואת השלום בין בני האדם המושתת על התלות המשותפת באיתני הטבע. כך היה בעבר.

הנה דבריו של נביא מודרני אחר, שבחזון הגאולה שלו נכון השוויון בין בני האדם על השפע ולא על הדלות, ושלום העמים נובע מן הביטחון המשותף, ולא מן הפחד:

"לאחר שתעלם הכפיפות המשעבדת של היחידים אל חלוקת-העבודה, לאחר שיעלם גם הניגוד בין עבודה רוחנית לגופנית, לאחר שהעבודה לא תהא רק אמצעי למחיה , אלא תעשה היא גופה צורך-החיים הראשון; לאחר שיגדלו כוחות- הייצור עם ההתפתחות הכל-צדדית של היחידים ולאחר שכל מעיינות-העושר הקיבוצי יפכו במלא השפע - -

אז רק אז אפשר יהיה לחרוג כליל מאופקיו הצרים של חוק-המשפט הבורגני, ורק אז תוכל החברה לחרות על דיגלה; מכל אדם לפי יכולתו, לכל אדם לפי צרכיו."

 קארל מרכס.

תחושת השוויון הבסיסי שבין כל בני האדם, חורגת גם אל מעבר לגבולות הלאומים, ועל חג הסוכות שורה אוירה של פיוס ואחווה בין ישראל ואומות העולם.

כך מסביר רבי אלעזר את קורבן שבעים הפרים בחג הסוכות:

"אמר רבי אלעזר: הני שבעים פרים כנגד מי כנגד שבעים אומות."

(בבלי , סוכה)

ורש"י מפרש:

"כנגד שבעים אומות לכפר עליהם שירדו גשמים בכל העולם לפי שנידונין בחג על המים."

ובחזון אחרית הימים של הנביא זכריה אנו מוצאים:

"והיה כל הנותר מכל הגויים הבאים על-ירושלים ועלו מדי שנה בשנה להשתחוות למלך יהוה צבאות ולחוג את חג הסוכות."

לקוח מתוך:



שמחת בית השואבה


שמחת בית השואבה, טקס שאיבת המים בחג הסוכות, נחוג בחצר בית המקדש בכל הלילות של חג סוכות. הטקס נועד להביא לשנת גשמים מבורכת.

 הרקע לקיומו של הטקס דווקא בחג הסוכות טמון בתפיסת החג כמועד שבו גזר האל על טיבה האקלימי של השנה כולה - האם תהא זו שנת גשמים ברוכה, או, חלילה, שנת בצורת. כך קובעת המשנה במסכת ראש השנה כי חג הסוכות הוא המועד בו "נידון העולם על המים": על מנת לבקש שנה גשומה ומבורכת, נוהגים היו יהודי ירושלים וכל העולים לרגל, ששהו בעיר בתקופת החג, לרדת למעיין השילוח הסמוך לעיר. בטקס מיוחד היו שואבים את המים מן המעיין, מעלים אותם להר הבית ומנסכים אותם על  המזבח

גביע אסף שמחוני - דני גפן

"גביע אסף שמחוני" 2014 – טורניר היובל !

אסף שמחוני (6 באוקטובר 1922 - 6 בנובמבר 1956) היה אלוף בצה"ל. שימש כאלוף פיקוד הצפון, עוזר וממלא מקום ראש אג"מ במטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום ומפקד בפועל של מלחמת סיני ("מבצע קדש"). נהרג בהתרסקות מטוס בלילה שלאחר סיום המבצע.

אסף שמחוני נולד אור ליום ט"ו בתשרי תרפ"ג במושב נהלל, בן בכור למרדכי ויהודית שמחוני, דור חמישי לעובדי אדמה, שהגיעו לארץ ישראל ממושבה בשם "שדה מנוחה", בחבל חרסון שבדרום-מערב האימפריה הרוסית (אוקראינה). אביה של אמו, משה יבזורי, היה תלמיד חכם הבקי במקרא ובש"ס, וציוני נלהב. ביתו היה מקום מפגש למשכילים ולבני נוער בני המושבות היהודיות, ששאפו לעלות לארץ ישראל ולעבוד בחקלאות. הוריו של אסף הגיעו לארץ ישראל בשנת 1921, ונמנו עם מייסדי המושב נהלל, מושב העובדים הראשון. אמו הייתה פעילה בכירה בתנועה הציונית, במוסדות ההסתדרות הכללית, וחברה בכנסת הראשונה. אביו היה עובד אדמה ומומחה לבניית מכונות חקלאיות. בשנת 1931, בהיותו בן 9, עברה משפחתו לקיבוץ תל יוסף בעמק יזרעאל. הוא למד בבית הספר המשותף עין חרוד-תל יוסף, וכבר בצעירותו התבלט ביוזמתו ובמעורבותו בחברה, התמצא בכל שטחי העבודה בקיבוץ ובמיוחד בענפי החקלאות ובמכונות חקלאיות וכן עסק בספורט, וניגן בחצוצרה בתזמורת כלי הנשיפה של הקיבוץ.

משפחת מרדכי ויהודית שמחוני עברו לגבע באמצע שנות ה-30 אסף אח של אחיק שמחוני ורוני גפן ז"ל אִמם של צקי גפן ובתיק אשוח

"גביע אסף שמחוני" 2014 – טורניר היובל !

 

המשחק הראשון בטורניר, התקיים בשבתון של סוכות: יום חמישי 9.10 .

הקבוצה ממולדת, לבשה אדום !

ובדיוק כמו הפועל ת”א, ניצחה את 1-0 קטן את תל יוסף.

שפט מצויין הבינלאומי: ניצן בן יצחק !

כך שבשבתון השני של סוכות (יום חמישי 16.10.14), יפגשו במשחק הגמר: האימפריה היקית ממולדת והסינדרלה מגבע.

בואו לעודד !

דני גפן

דברים טובים

 

הסתיו וסוכות  הם זמנם של התמרים והרימונים (גם הגויאבות והקלמנטינות הן חובבות אקלים של סתיו אבל זו אופרה אחרת ). וכדרכנו חיפשנו מתכון הולם המשלב בתוכו סממנים של החג וקלות ביצוע עד כמה שאפשר. אז מצאנו מתכונים  של זה אף של זה, קצת אחרים קלים להכנה

וכל בשלן/נית הרפתקן/נית  מוזמנים לנסות

חטיפי גבינת חלומי ברוטב רימונים


מרכיבים

205 גר' גבינת חלומי

 1/2כוס קמח

שמן זית לטיגון

• 1/2 כוס גרעיני רימון טרי

תרכיז רימונים קנוי

חופן עלי נענע חתוכים דק

אופן ההכנה

חותכים את גבינת החלומי לרצועות ארוכות וטובלים אותן בקמח.

מחממים מחבת עם מעט שמן זית, וכאשר השמן חם מטגנים את פרוסות החלומי כדקותיים מכל צד, עד השחמה.

מסדרים את חתיכות החלומי הצלויות על צלחת הגשה, מפזרים מעל רכז רימונים, גרעיני רימון טריים ונענע קצוצה.

מגישים חם או קר.

סלט ירוק עם תמרים ופרמזן

 

מרכיבים

5 לבבות של חסה ערבית

צרור עלי בייבי מיקס

5 תמר יבש מג'הול

פרמזן

שמן זית

מיץ לימון

מלח

אופן ההכנה

שוטפים היטב את החסה העלים ומייבשים. קורעים את עלי החסה לפיסות ושמים בקערה. מוסיפים את עלי הבייבי מיקס. קוצצים את התמרים ומוסיפים לקערה. קולפים תלתלים מגבינת הפרמזן ומוסיפים לקערה. מתבלים בשמן זית, מיץ לימון ומלח

ולסיום: מתכון לעוגיות תמרים מטוגנות . ההכנה קצת יותר מורכבת אבל התוצאה מעולה כדאי לנסות

עוגיות תמרים מטוגנות

מרכיבים

3 כוסות קמח

2 ביצים

1 כפית מלח

מעט מים

1 כף שמן רגיל

למילוי

200 גרם תמר מג'הול מגולען

1 כף ג'ינג'ר מסוכר

קליםפת תפוז מגורדת

אופן ההכנה:

  • במעבד המזון שמים את הקמח, הביצים, המלח והשמן ומערבלים.
  • תוך כדי ערבול מוסיפים מים לפי הצורך עד קבלת בצק קשה.
  • מקמחים את הבצק ומרדדים לעלה דק.
  • קורצים עיגולים מהבצק.
  • קוצצים גס את הג'ינג'ר המסוכר.
  • שמים במעבד המזון את הג'ינג'ר, קליפת התפוז והתמרים ומעבדים.
  • יוצרים כדורים בגודל כדורי פינג פונג מהתערובת.
  • במרכז כל עיגול מניחים כדור מילוי ועוטפים על-ידי משיכה של הבצק כלפי מעלה, מותחים את הבצק, כמו מעין צרור, ופותחים את חלקו העליון, כמו צורת פרח.
  • מחממים בסיר שמן עמוק.
  • מטגנים את העוגיות בשמן מספר דקות, עד קבלת צבע זהוב בהיר.
  • מנערים את השמן מן העוגיות ומעבירים לנייר סופג.
  • מפזרים מעל אבקת סוכר.
  • מגישים את העוגיות חמימות, אך לא מיד כאשר הן יוצאות מהטיגון.

 

העתקת קישור