דף מספר 2203
12/2/2016
רשימת המאמרים
לחצו כאן להצגת כל הכתבות ברצף
דף 2203

 

דף מספר 2203 ג' באדר א' תשע"ו 12 בפברואר 2016

עריכה והדפסה : נעה ידין  ועדנה לנדאו

עריכה באינטרנט: טל גולן  אייל אורן

הדף באתר גבע www.kvgeva.org.il, הערות, כתבות, מכתבים, בקורת ומחמאות מהבית ומהפזורה אפשר לשלוח ל  e.mail שלנו: daf@kvgeva.org.il

 

"כך הולכים השותלים..." נוסח ט"ו בשבט תשע"ו  צילום אבשי בן-יהודה

(לקראת טקס הנטיעות של ילדי הגיל הרך)

הודעות לדף

 

 

מזל טוב

לשמעון אלוני

לדינה גוריון

ולכל המשפחה

להולדת הנין הנכד

בן לארז ואורית

*************

ערב של מוסיקה, עם מנגנים וזמרים  מוכשרים

בערב יום שישי , 12.02 במועדון לחברבשעה.21.00

כמובן, קפה תה ועוגה.  מזמינים גם  את בני נוער


**************

מהמרפאה

בשבוע הבא, ביום שלישי 16/2 תחל לעבוד במרפאה שלנו אחות חדשה מרואה מדבוריה

****************************

מהפיזיותרפיה בדקנו את הציוד הקיים, והתברר שחסרים דברים.חבר שנשאר לו ציוד כלשהו מהפיזיותרפיה כמו קביים, הליכונים, כריות טיפוליות לרגליים, רצועות, פדלים לעבודה.בבקשה להחזיר אלינו תודה

רותי, נעמה ומענית

************


תוכנית חוג העמקים לשבוע שבין  14-192/2

*

חוג ספרות

יום א' 14/2 19:30

ד"ר אסף ענברי

הצופן הפוליטי של ארצות התן שני החזונות המתנגשים של עמוס עוז

*

חוג בטחון

יום ב' 15/2 עין חרוד איחוד 20:30

תא"ל מיל. דוביק תמרי (במקום שלמה אהרונסון שחלה)

*

קפה תרבות

יום ג' 16/2 מושב ברק

נועם רפפורט

הביטלס

*

חוג יהדות

יום ד'  17/2 גבע 20:30

פרופ.ישעיהו גפני

חקר התלמודים בעת החדשה- בין מחקר לאידיאולוגיה

*************

נמסר ממרפאת שיניים

בשעה טובה ובמזל טוב שלומית לימור ילדה בן.

בתקופת היעדרותה תחליף אותה אפרת (לימור) גביש

**********************

לדנדי לנוגה ולחברי ותיקי הגגבעטרון ..חברים שלום,. היינו רוצים להודות לכם על צהרי שישי מרגשים ומחממי לב.ותיקי הגבעטרון חולקים את שירת חיינו. גם אנחנו כמוכם גדלנו בתוך הטבע השיתוף והניגון., ליום הוקרה לותיקי נירים לא יכולנו לקבל הופעה מתאימה ומשמחת יותר מזאת שלכם. באתם  מרחוק אבל נדמה כי כה קרובים אתם אלינו באומר ובשירה שיצאה מהלב ונכנסה ללבותינו כאן.

שאו ברכה, יוסי קרמר בשם צוות שנת השבעים של קיבוץ נירים

קבלת שבת - משפחת ברזק

 

 

מזה כמה שנים שאנו תורנים במפעל קבלות השבת שרותי לב מארגנת בבית סביון. בפעם האחרונה שבה ערכנו טקס מרומם נפש זה, חשבנו שאולי הגיע הזמן לקיים אותו מדי שבוע כחלק מארוחת הערב של יום שישי בחדר האוכל.

לכן, אנחנו מזמינים כל מי שירצו להצטרף ולהשתתף איתנו, ליצור קשר, לבוא, להשתתף וליהנות.

בתכנית:

1.      הדלקת נרות

2.      שיר קבוע - החמה מראש האילנות 

3.      קטע מתוך פרשת השבוע

4.      דרשה קצרה על בסיס הפרשה או אירוע שקרה השבוע: 

5.      הרמת כוסית

6.      שלושה-ארבעה שירים ברצף לפי בחירת המשתתפים.

7.      קטע קריאה: שיר חדש או ישן או אורח לשבת או קטע נגינה (לא יותר משלוש דקות ובהכנה איתנו מראש) 

8.      שיר סיום.

פרטים טכניים:

  • שעה: 19:15
  • מקום: בקצה המערבי של חדר אוכל הקטן.
  • הזמנה ופרסום: בדף ועל לוח המודעות ביום חמישי.
  • ארגון וחיסול: הטקס לא על חשבונם ולא באחריותם של התורני ההגשה והפינוי בחדר אוכל. המשתתפים יארגנו ויחסלו הכל.
  • נגנים אפשריים: נשמח למתנדבים שיודעים ורוצים לנגן.
  • שירון עם מבחר גדול של שירי שבת כמו בבית סביון.
  • שותפים אפשריים לארגון: ענת ואיתן; דויד ומענית; אורלי ואורי; ומוזמנים עוד

הטקס יתרחש בפינה של חדר האוכל, מבלי לעצור את הארוחה. מקווים שלא נפריע לסועדים שלא ירצו לקחת בו חלק. מי שירצו להצטרף, מוזמנים בחום :-)

בברכה, משפחת ברזק  054-6633919054-6633919

משולחן המזכירות ; תשובה לזיוה - דנדי

משולחן המזכירות

אסיפת חברי גבע תיערך

ביום ב' (שני), 15.2.2016, בשעה: 20:00 במועדון לחבר

על סדר היום:

1.      זיוה אוחיון-רכט -  מועמדת לתפקיד מזכירה.

המזכירות תומכת במועמדותה של זיוה אם תוותר על דרישתה לקבל רכב צמוד כתנאי לכניסתה לתפקיד.

ההצבעה תיערך בקלפי ונדרש רוב של 60% ממספר המצביעים בעד ונגד.

2.      שינוי סעיף בתקנון האגודה, כדי לאפשר תאגוד קרן המילואים.

הנושא יעבור לאישור בקלפי ונדרש רוב מיוחס.

חשוב לבוא ולהצביע.

*******************************

שלום לחברי גבע,

כולם מתבקשים להדק את החגורות.

קראתי את מה שפרסמה זיוה רכט, כנראה שהיא מוכנה להיות מזכירה.

על מנת להקל את כניסתה לתפקיד, אני מציע להפריט את תפקיד המזכיר.

יכול להיות שאז יהיו גם מועמדים נוספים. כלומר נלמד מקיבוצים אחרים, מה התנאים של מזכיר הקיבוץ (הכוונה למשכורת). אין מה לפחד, פשוט נקדים מעט את התהליך בו אנחנו נמצאים.

קחו לדוגמא מהמכבסה, התהליך עבר חלק ואפילו נעים.

דבר נוסף לזיוה, קחי בחשבון, רכבת ההפרטה כבר יצאה לדרך.

דנדי
תקנון קרן מילואים - רענן, מוקי

גבע, 12 פברואר 2016

אל: חברי גבע - לקראת האסיפה

הקמת תאגיד קרן מילואים – תיקון מזערי בתקנון גבע.

תיקון תקנון גבע לצורך השלמת ההקמה של קרן מילואים אשר תשמש לבטחון הסוציאלי ולרווחת חברי גבע.

תקנון קבוצת גבע הנוכחי אושר בקלפי בגבע, ולאחר מכן ע"י רשם האגודות ביום -  16/07/2007.

תקנון קרן המילואים אושר בקלפי בגבע, ולאחר מכן ע"י רשם האגודות ביום – 12/02/2008.

הקמת תאגיד קרן מילואים אושרה באסיפה, ולאחר מכן בקלפי מיום - 5/09/2015.

בעקבות אישור הקמת התאגיד באסיפה ובקלפי, הוגש ע"י משרד עורכי-דין שלמה כהן ושות' בקשה לרישום התאגיד אצל רשם האגודות השיתופיות, אולם הרשם הודיע כי לא יוכל לרשום את התאגיד משום שבתקנון גבע הנוכחי, בסעיף 45, מופיעה אמנם הנחיה כי הקיבוץ רשאי להקים עבור חבריו קרן מילואים אשר תשמש לביטחונם הסוציאלי, אך לא נרשמה הנחיה כי ניתן לנהל את קרן המילואים באמצעות תאגיד.

לאור זאת, אנו מבקשים לבצע תיקון מזערי בתקנון גבע, ולהוסיף לסעיף 45 הקיים, משפט אשר יאפשר את

ניהול קרן המילואים באמצעות תאגיד.

להלן, נוסח סעיף 45 הקיים בתקנון גבע הנוכחי:

א.    הקיבוץ אינו מחלק רווחים.

ב.     (1) הקיבוץ רשאי, בהחלטה של האסיפה ובתנאים הקבועים בסעיפים קטנים (2) ו-(3) להלן, להקים לחבריו קרן מילואים שתשמש לבטחון הסוציאלי של חברי הקיבוץ ולרווחתם הכללית. מקורותיה של הקרן יהיו רווחי הקיבוץ, חסכונותיו ותרומות חבריו.

2)) כספי הקרן לא ישמשו לעסקי הקיבוץ ולא יחשבו כנכס (אקטיב) של הקיבוץ.

3)) תקנון קרן המילואים וכל שינוי בו יתקבלו בהחלטה ברוב הדרוש לשינוי תקנון הקיבוץ.

ג.       לאחר שהופרשו כספים לקרן המילואים, אם הופרשו, תעבור יתרת הרווחים להון העצמי של הקיבוץ.

המשפט אשר אותו אנו מבקשים להוסיף לסעיף 45 הנ"ל הינו:

ד.     כמו כן רשאית האסיפה להחליט כי קרן המילואים תנוהל באמצעות תאגיד או בנאמנות.

מכיון, שתוספת משפט זה לתקנון, כמוה כתיקון התקנון, יש לאשר אותה באסיפה, ובקלפי בהצבעה של 2/3 לפחות ממספר החברים כאשר לפחות 3/4 ממספר המצביעים יצביעו בעד.

רענן, מוקי
ממש"א - אלון קרל
 (12.02.2016)

עדכון בנוגע למספרה, בגבע

פאני פרץ, הספרית, אשר עובדת בגבע מזה חמש שנים, הודיעה על החלטתה לסיים את עבודתה, בגבע.

פאני תסיים בסוף חודש פברואר – 2016.

בשם החברות והחברים, אני מודה לפאני על שנות עבודתה

ועל התספורות הרבות והיופי שהביאה לקיבוץ.

בשלב זה נבדקת האפשרות לגבי שילוב של ספרית, במקום פאני.

המעוניינים להמשיך ולהסתפר, במספרה בגבע, יוכלו לעשות זאת, בידיה האמונות של הילה אידלמן.

הילה, שגם היא עובדת ומספרת בגבע, מזה שבע שנים, ממשיכה בעבודתה וניתן לפנות אליה ולתאם תור למספרה.

הילה נמצאת בגבע בימי שלישי בכל שבוע, מבוקר עד... ובמידת הצורך, ובתיאום מראש, תגיע ליום נוסף.

מספר הטלפון של הילה, לקביעת תור – 052-3720574052-3720574

עובדי חוץ

תזכורת ובקשה! נא לדאוג, ובכל דרך, להביא את תלושי השכר, עד ל- 15 לכל חודש.

בסוף חודש ינואר, לדוגמא, חסרו 28 תלושים, מחודש דצמבר.

להבאת ורישום התלושים, והתאמתם לכניסות הכספים בחשבונות גבע, יש חשיבות רבה. כל עיכוב בכך, מייצר עבודה נוספת, ועיכובים, שחלקם פוגעים בקיבוץ, למול רשויות המס והחזרים של כספים המגיעים לקיבוץ, לא חבל ?

במאמץ לא גדול, כל אחד יכול לדאוג ולהביא את תלוש השכר, בזמן, למשרד חשבות שכר או למש"א, בבקשה!

משרות ותפקידים פנויים, בגבע

1.                יו"ר רשות הבינוי– מזה זמן שצוות איתור, שנבחר למשימה, מחפש ואין מוצא. הצוות ניפגש ופנה למספר חברים, ונענה בשלילה.  מדובר באחד התפקידים המהותיים לקבוצה, ורצוי מאוד שמישהו.מתוך הקבוצה, ישא בתפקיד. כל זמן שעובר, אינו עושה טוב לנושא.

נציגי ציבור להנהלת משאבי-אנוש– כזכור ההנהלה עוסקת בתחומים של עבודה, פיתוח עובדים ומינויים. נדרשים חמישה נציגי ציבור, להנהלה זאת. לעת עתה, הציעו עצמם שלושה, בלבד, אשמח לפניות נוספות.

פדיון זכויות, מעבודת חוץ

בשנת  2015 -  נפדו והובאו, אחר כבוד, לקבוצת גבע  כ- מיליון ₪. (1,000,000 ₪)

עיקר הפעילות נעשתה על ידי איריס, שעסקה בנושא גם בשנה קודמת, שנה בה נפדו למעלה ממיליון וחצי₪, בזכויות שונות מעבודת חוץ.

הפעילות של פידיון זכויות, מעבודת חוץ, נמשכת גם השנה, ונראה שתישא פרי, לא פחות, משנה קודמת.

סוף שבוע נעים ושבוע חדש וטוב לאחריו

אלון קרל, מש"א גבע

מכרז לתפקיד מנהל הגיל הרך - מש"א, ו. חינוך

בימים אלו הודיעה מורן, על החלטתה לסיים את עבודתה בחודשים הקרובים

ובהתאם לזאת, מתפרסם מכרז זה. פורסם 12.02.2016

דרוש/ה מנהל/ת לגיל הרך

הגדרת התפקיד כללית:

ניהול  כלל יחידות מערכת הגיל הרך.

המשרה כוללת: אחריות על ניהול והובלת מערכת גיל הרך מקצועית. מענה לצרכים ההתפתחותיים של כלל ילדי המערכת והוריהם ובתוך כך מתן ליווי, תמיכה , הדרכה ניהול כוח אדם ביחידות השונות, עבודה מול גורמי חוץ ופנים , ניהול ובקרה תקציבית.

הגדרת התפקיד

·        ניהול צוותי העובדים: בניית צוותים, שכר, המשכיות העבודה, מענה לפניות.

·        פיתוח יכולות מקצועיות, לעובדים, הדרכות וייעוץ.

·        ניהול תקציב המערכת, כולל השקעות ואחזקה שוטפת למבנים.

·        קשר וכתובת להורי הילדים.

·        פיתוח קשרי חוץ, רלוונטים. גיוס כספים מרשויות חוץ.

·        עמידה בתקנים, נדרשים.

·        טיפול מול גורמים בקבוץ, הנה"ח, ענף מזון, נותני שירותים מקצועיים וכו'.

·        ארגון אירועי תרבות לילדי הגנים.

כישורים, וניסיון נדרשים

·        השכלה רלוונטית בתחום חינוך.

·        ניסיון קודם בעבודה בגיל הרך.

·        ניסיון ניהולי, במערכת מורכבת, דומה.

·        יכולות ארגון: צוותי עבודה, אירועים, סדר יום, חשוב-דחוף.

·        עמידות בלחצים.

·        תקשורת בין אישית ומערכתית, טובה.

·        שליטה טובה ביישומי מחשב.

·        יכולת התבטאות, בכתב ובעל-פה, טובה.

היקף משרה:  משרה מלאה.

בחירה לתפקיד : קלפי.

קדנציה : 4  שנים.

המעוניינים יפנו ליחידת מש''א או לרועי לרון – ועדת חינוך

סיום המכרז – 26.02.2016

משאבי אנוש, וועדת חינוך

תפקיד מזכירה חברתית- מסמך אחרון ומסכם - זיוה אוחיון-רכט

תפקיד מזכירה חברתית –בחירה בין אלטרנטיבות ונספחים

מסמך אחרון ומסכם זיוה אוחיון-רכט

קבלת החלטות בצומת של שינוי

1.   שחררו כל רעיון שעיצבתם מראש, מושג או דעה מוקדמת, בזמן שאתם מוכנים להיות מעורבים בתהליך של שינוי.

2.   גשו אל השאלות בהיגיון  ועוצמה והיו מעורבים לחלוטין בכל האספקטים של השאלות וההחלטות שלכם. 

3. נהלו משא-ומתן מעמדה של חוזק, כאשר אתם יודעים שיש לכם מלאי גדול של אנרגיה.

4. נקטו בעמדה אמיצה.

5.  קבלו החלטה מהמקום העמוק, החם והאדום של לבכם, תנו  לזהב שלכם להתגלות. 

ככה מתחיל שינוי !!(לא בהכרח הפרטה!)מתוך קלפי אבן החכמים.

ובהזדמנות זו תוספת קטנה ל"אני מאמין" לגבי הנושאים המרכזיים עליהם הצהרתי ואשר בהם ארצה לייצר שינוי , עוד שתי תשובות לשאלות מרכזיות שעלו במזכירות ועוד תשובות  לשאלות שהגיעו אלי מהציבור:

הנושאים המרכזיים שארצה לקדם בנוסף לשוטף:

1. השלמת התהליך וקבלת החלטות תוך מספר חודשים בנושא "פני גבע לאן?"

2. בניית תהליך מובנה וקבלת החלטות בנושא "פרנסה ותעסוקה" מהי הדרך לייצר מילוי חובות ומוטיבציה . האם המקל או הגזר?

3. חזון ואסטרטגיה לחינוך בגבע.

4. קידום עתודה ניהולית פעילה ותורמת לאיוש התפקידים המרכזיים בגבע .

שתי שאלות מרכזיות מהדיון במזכירות ותשובותיי בנושא :

1.                 מה דעתך על תהליך השינוי בגבע "פני גבע לאן?" .  כיצד עמדותייך מתכתבות עם ההחלטות שהתקבלו בקלפי גבע . בנוסף, נבחרת לצוות השינוי  למה פרשת מהצוות?  יכולת להשפיע על התהליך מתוך הצוות .

תשובה:דעתי על תהליך השינוי "פני גבע לאן?" היא שזהו תהליך תקוע בעיצומו!

להערכתי הצוות הקטן שנשאר (מתוך כ- 23 חברים שנבחרו להוביל את התהליך)

אינו קשוב לרחשי הציבור ומתעקש לגבש הצעה אחת שלא מאפשרת בחירה אמיתית בין אלטרנטיבות.

הצבעתי בקלפי בעד התהליך לא בעד גיבוש הצעה להפרטה. העניין המרכזי ,שעמד בלב מסמך העקרונות המנחים אותו גיבשו חברי גבע , היה להגדיר לצוות את גבולות המגרש להחלטות.  לא ראיתי במסמך זה מתן לגיטימציה לחברי צוות ההיגוי לקחת את הקיבוץ להצבעה על החלטה אחת צרה שכל מטרתה הפרטה.

קולות לא מעטים נשמעו בצוות שקראו לגבש מספר חלופות, או לכל הפחות 2-3 חלופות ולהציג אותם לציבור. מי שנבחר מתוך הצוות להוביל את התהליך, בחר להתעלם מהקולות האלו.

כדי לשמור בכל זאת על קול שיתופי אמיתי, ועל השפעה מסויימת על התהליך, הובלתי את צוות "ערבות הדדית" כדי לוודא שחברי גבע מגובים בערבויות ובטוחות אמיתיות בצורת קרן הפנסיה, ביטוחי בריאות, קרנות לבנים תלויים ועוד קרנות, שחלילה לא נגלה בסוף הדרך שגם את זה אין לנו.

פרשתי כי אני לא מזדהה ולא מוכנה להיות חלק מצוות שמביא הצעה אחת צרה שכל מטרתה הפרטה ללא אפשרות להתבוננות נוספת על הקיבוץ השיתופי.

יש מודלים שונים של שיתופיות וגבע השיתופית כיום  לא דומה לגבע השיתופית של לפני 20 שנה. אפשר לעשות התאמות ובכל זאת להישאר שיתופיים. 

2.                 התניית תמריצים כמו רכב מאפיינת נורמות ואופן התנהלות שמאפיינים את הקיבוץ המתחדש.  בתקופה שבה הוחלט על צמצום והתייעלות כיצד את מסבירה את דרישתך זו?

תשובה:על שאלה זו עניתי במסמך הקודם שהוצאתי לקבוצה ואחזור ואחדד מספר נקודות

א.              בוועדת האיתור העליתי את נושא התמריצים והצוות קיבל את המלצתי וברוח זו פנינו לחברי גבע שהגיעו להתראיין לתפקיד.  זה לא היה מסמכותנו להחליט, אך היינו מעבירים זאת למזכירות כהמלצה שיוצאת מהצוות. בלב העניין , הבנו שקשה לגייס חבר גבע לתפקיד זה , לאור כל החוויות מהעבר , וחיפשנו דרך יצירתית לשמור את החברים בעניין. על אף התמריצים שהצענו , לא נמצא החבר "האמיץ" שיהיה מוכן לסחוב את העגלה בתקופה מורכבת זו.  כשקיבלנו את ההחלטה בדבר התמריצים, האפשרות שאתמודד על התפקיד כלל לא הייתה על הפרק. כשנפתחה אפשרות זו מבחינתי, הצעתי את עצמי לתפקיד מתוך הבנה שהחלטה זו כבר התגבשה בתוך הצוות. זו הייתה אכזבה גמורה ואף נתפשה בעיניי כהחלטה תמוהה,  שכשזה הגיע אליי אז העניין כבר לא היה רלוונטי ! ואף הגדילו לעשות,, הרעיון הותקף קשות בתוך הצוות ולא הובא ברוח המקורית למזכירות! .

ב.                 בתקופה זו של צמצום והתייעלות זה בדיוק המענה האמיתי להתייעלות וחיסכון. כל שכיר שניקח לתפקיד יעלה לקבוצה לא פחות מ- 18,000 ₪ ברוטו + תנאים סוציאליים + רכב צמוד.  אני מעריכה שתהיה זו עלות של כ- 28,000 ₪ עלות מעביד לכל הפחות.  הקצאת רכב לנושא משרה זו מתוך גבע תעלה לקבוצה לא יותר מ- 4,000 ₪ ובצמצום הדרישה לא יעלה על 2,700 ₪ בחודש. אולי יש באפשרותנו גם לחסוך את אפשרות גיוס מנהל קהילה מבחוץ ולמצוא חבר מתאים שייקח זאת בחצי משרה ואני אוביל את המכלול של מזכירה חברתית וניהול קהילה ובכך נחסוך אפילו יותר.

ג.                   נורמות של קיבוץ מתחדש ... ממש לא.  בתנועה הקיבוצית כבר ב- 2005 יצאו עם מסמך שנקרא " מדיניות תגמול בקיבוץ ובמפעל הקיבוצי כדרך להנעה ועידוד ביצועים בעבודה" חברי הצוות : אשר בר אמת מעברון, לאה זבולון מרמת יוחנן, סיגל סבוראי מעין חרוד מאוחד, ערן בן דב מעין צורים, רוזי אפרתי מגבעת ברנר, רמי יעקב מבית עמק ויועצים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה.  כבר אז, כשראו לאן הרוח נושבת, המליצו על תגמול חומריכמו רכב, אש"ל/ארוחות מסובסדות, אחזקת טלפון, הנחה על מוצרי החברה (להינות ממוצרים או שירותים שמייצר הארגון)ועל תגמול שאינו חומרי כמו כבוד, הכרה והוקרה.כל זאת לצד כלי הערכה ומשוב שמודדים ביצועים.  אני לא מקדימה את זמני , הזמנים מזמן כבר כאן. אילו היינו יכולים להקשיב לזה כבר אז ,כשהבאתי זאת למזכירות בתקופתו של דני פלג ,אולי לא היינו עומדים זועמים כל כך כשמישהו מבקש "להזיז את הגבינה".

3.                 זיוה יקרה , בקטע הנ"ל בן 3 סעיפים אני חלוק עליך מפה ועד הודעה חדשה . אני פשוט לא מעריך מועמד לתפקיד כל כך מרכזי ברמה הערכית , מוסרית , חברית שוויונית וכו' . שמתנה את כניסתו לתפקיד בטובות הנאה כל שהן . אגב , למה דווקא רכב , למה לא תגמול ישירות לתקציבו ? מה ההבדל העקרוני בעצם ?

תשובה:למה לקרוא לזה טובות הנאה ולהקטין את זה כל כך??? למה לא לראות את זה כמו שרוב העולם רואה את זה "תגמול והכרה על ציפייה למקצועיות והשקעה?? " למה רכב?? כי רכב יאפשר לי לשמור על הנוחות שיש לי היום ויש ביכולתי להמשיך ולהעניק למשפחתי.  כל תגמול כספי הופך את המשחק להכנסה מעבודה ושם גבולות המגרש ברורים.  אני שולחת לך את המסמך של התנועה הקיבוצית מ- 2005. תלמד אותו יש בו הרבה מאוד מעוף לשמירה על הקיבוץ השיתופי.

4.   אני מכיר באופן אישי חבר גבע שכיהן 8 שנים כמזכיר והגיע לתפקיד מתנאים לא רעים בכלל כעובד חוץ , אבל בא לתפקיד מתפיסת עולם מסוימת ורצון לקחת חלק משמעותי בחיי קהילה בה נולד והקים את משפחתו , ו"למרבה הפלא" מצא שאפשר להשתלב בחיי היום יום בתפקיד ובגבע גם בלי שיקשוק המפתחות בכיס . . . מבחינתי מי שלא בא לתפקיד שכזה מתוך אידיאל וערך של צניעות , חן וחסד ורחמים ובעיקר דוגמא אישית , שפשוט לא יכנס לזה . אין קיבוץ אחד דומה לשני , לכן סיפורים בנושאים שונים מקיבוצים אחרים אינם רלבנטיים לגבע.

תשובה:אני חושבת שאני מאוד צנועה וגם מאוד ריאלית.  לא נמצא חבר אחד מתוך גבע שהסכים לקחת את התפקיד !  פעם היו ______, כמוך.  העולם השתנה והתאמות קלות לא פגעו באף אחד, להיפך.  אני חושבת שיש לגבע הזדמנות לקבל איכות על חשבון גמישות קלה ומבלי להיצמד לעבר.  הקיבוץ השיתופי היום הוא לא מה שהיה פעם, אך עדיין אפשר לשמר אותו כקולקטיב מוצלח אשר מובילים אותו אנשים איכותיים שרואים את טובת הקהילה לצד טובתם האישית.  זאת לא מילה גסה! אני מאמינה, בכל הצניעות, שתרומתי תעלה אין ספור מונים על ההיצמדות למה שהיה והדרישה לעוד מאותו הדבר.

אין לי כלל התנגדות לתמריצים לבעלי תפקידים, נהפוך הוא. הטעות היא הצבת תנאי מוקדם בעת הגשת המועמדות. הציבור בכלל וה"גבוני" בפרט, הוא שיפוטי וביקורתי ,ככל שהמועמד יהיה חיובי, וחווה זאת כהתנשאות. נושא התמריצים (במקרה שלך) חייב להתקבל בהסכמות בגופים /וועדות ציבוריות טרום דיון לגופו של מועמד.  ב"להט ההסתערות" המועמד מתאהב בקונספט שלו, מאבד את הקשר עם ציבור הבוחרים ובעצם מכשיל את עצמו.

תשובה: אני מסכימה איתך שיש התנגדות על אף כוונותיי הכנות, אך היא לא רק לתנאי המקדים. בגבע, לדעתי, רוצים שמה שהיה הוא מה שיהיה.  לטעמי אנחנו בשלב, בקבוצה, בארץ ובעולם, של בחירה בין אלטרנטיבות. בהנחה שאלו התנאים ועכשיו גם משהורדתי את "הניצול הפרטי" שנתפס כפחות מוסרי בקבוצה, האם לא תהיה זו אלטרנטיבה טובה/ עדיפה יותר על מועמד מבחוץ?

לידיעת הציבור:

ברצוני לשתף כי הגמשתי את התנאים בעניין הרכב ובקשתי תעמוד כעת על הקצאת רכב בו יעשה שימוש בקרלוג עבודה לצורך נסיעות עבודה וקרלוג פרטי לנסיעות פרטיות כמו שזה כבר מתנהל בענפי החקלאות ובבקרה עם הרכבים המוצמדים.

אלו השאלות, אלו התשובות, אלו תפישותיי ואני מזמינה אתכם לבחון את הדברים מהמקום העמוק, החם והאדום של לבכם.....

ותוספת רוחנית קטנה כדי שנסיים לקרוא בהרגשה טובה :

גבע – ילד זה יהיה יצירתי, דברים יסתדרו לו בדקה ה 90, רגיש מאוד, רוחני, שפע חומרי, מזל, גאולה והצלחה. תהיה לו ביקורת עצמית גבוהה, שאפתן. יעשה הרבה כדי לרצות את החברים, לפעמים ייגרר אחר מעשים פחות טובים כדי לרצות את האנשים מסביבו. רגישות פנימית חזקה מאוד.     (מתוך ספר השמות לבנים) 

בתקווה שנתבונן על הדברים ועל החיים קצת יותר בקלילות וגם נוכל לצחוק

כל הדרך אל הקלפי !!!

בברכה, זיוה אוחיון-רכט

*********************************

חברה שלי זיוה,

הגיעה לכאן ממחוזות אחרים,

מעבר לשדות ומעבר להרים.

היא הביאה אלינו ניחוח חדש,

לא מוכר, מוזר... מפתיע ממש!

לפעמים היא נשמעת מעט משונה,

כשמקשיבים לה טוב טוב, היא חדה ושנונה.

איזו תעוזה, איזו עקשנות,

היא תזיז גם הרים אם זה מה שנחוץ.

מביאה את נסיון העולם הגדול,

ואינה מפחדת לקום וליפול.

יש לה יכולת לראות, רחב ופתוח,

ומזהה בקלות לאן נושבת הרוח.

בעלת תפיסת עולם וגישה מערכתית,

יש לה איכות של מנהיגה אמיתית,

ואפילו שהיא לא "גבונית גזעית"...

אז יש כאן הזדמנות לעירוב גנטי,

לגלות את עצמו, עוצמתי ואוטנטי,

שיאפשר  לו לגזע להעמיק שרשים,

שיניבו פירות וחיים חדשים.

 

בברכה,

מורן שבילי רז.

תגובה לנכתב בדף בשבוע שעבר - רחלי וייס

התייחסות לנכתב בדף שבוע שעבר

1.     החלטנו על שנוי בגבע, האומנם?

מתוך כותרת השם: "פני גבע לאן?הליך ברור". ניתן להסיק שאנו עוסקים בברור האופציות... וכל האופציות פתוחות.....בדף השבועי 2106 פורסם.." המזכירות מביאה הצעה לפתיחה בתהליך של ברור הסכמות בנושא "פני גבע לאן".המזכירות רואה בנושא צורך הכרחי בגבע לאור ריבוי מגוון הדעות לגבי החיים בקבוצה". גם ההצעה שעליה הצבענו בקלפי טוענת   " אין הסכמה רווחת ביחס לפתרון הרצוי למהלכים הנכונים." מה עוד שלכניסה להליך שנוי יש כללים ברורים של התנהלות המוגדרים בתקנון שלנו.- הצעת הקלפי ביוני 2014 לא עומדת בקריטריונים הללו.

פרישה של מספר רב של חברים שנבחרו לצוות מחייבת הסבר לציבור הבוחרים בם. באיזה אחוז של פורשים יש עדיין לצוות הזה גיבוי לייצוג כל הגילאים וכל טווח הגישות כפי שהוצג בהצעה?

במשמר העמק מנהלים כל כמה שנים הליך של ברור הסכמות שכזה. זה שאני נחשפתי אליו דווקא לא דחף לשינוי אורחות חיים, אלא לדברים אחרים....

אם כך לא החלטנו בגבע על שנוי. יתרה מכך חבל שכמה ממובילי התהליך מתנהלים ופועלים כאילו אנחנו כבר אחרי החלטה שכזו..

2.     תגובה לפסוקים לשבת של צלילה:מה היו אומרים חכמים על המבקרים בדף את המבקרים בדף? 

מן הסתם היו אומרים אותו דבר...תחילה, חייב אדם לבדוק את עצמו.

ומה היו אומרים העוסקים בנפש האדם? שההתקפה היא הגנתם של אלה שאינם רוצים או יכולים להתמודד באופן עניני, אמיץ ובשל רגשית עם ביקורת.

עשיית דלגיטימציה לאנשים המעבירים ביקורת  כהצדקה לחוסר ההתייחסות לתכנים המדוברים מזכירה משטרים אפלים... וכך גם אם לכותב יש "קיסמים" בין השיניים ו"קורות" בין העיניים ושאר חסרונות- זה לא מבטל את זכותו להביע את דעתו בנוגע להתנהלות הציבורית שנאמרת באופן לגיטימי בדף השבועי שזה הכלי שבחרנו לעצמנו כדי לקיים מנהג דמוקרטי זה...וזה לא פותר את המבוקרים מחובת ההקשבה...

רחלי וייס

 

אבוקדו

‏יום ראשון 07 פברואר 2016

אבוקדו

 

לחברי גבע שלום,

אנו נאלצות לפנות אליכם במכתב זה עקב תופעה חמורה ההולכת ומתפשטת לאחרונה של כניסה למטע האבוקדו של עין חרוד איחוד וגניבת פרי.

מטע האבוקדו קרוב למשקים ומהווה מקום שנעים לטייל בו בשעות הפנאי או לשם ספורט. לצערנו חברים לא מעטים מרשים לעצמם להיכנס למטע ולעשות בו כבשלהם.

מדובר בחברים החוצים את הגדרות המקיפות את המטע, מסיגים גבול וקוטפים מכל הבא ליד, ממלאים שקיות וארגזים וגורמים לנו נזק כספי ממשי.

מטע האבוקדו הוא אחד ממקורות הפרנסה שלנו ועין חרוד איחוד משקיעה משאבים רבים בטיפוחו, בדיוק כפי שגבע משקיעה בענפיה.אין המדובר בהרמת פרי או שניים מהקרקע תוך כדי טיול. מדובר על חציית גדר, כניסה לשטח סגור, קטיפה מכוונת תוך גרימת נזק לעצים וכן.. גניבה של תוצרת חקלאית. תוצרת שלא עמלתם עליה, לא גידלתם, לא טיפחתם ולמרות זאת אתם באים ליהנות ממנה.

אנחנו פונות לכל חברי גבע ותושביה,

בבקשה הימנעו מכניסה למטעים של עין חרוד איחוד ומקטיפת הפרי שעל העצים!

תודה מראש

אילה אופנהיימר ורוני צור

מזכירות, עין חרוד איחוד

טיול הגיל השלישי

טיול

ביום חמישי 18.2, נצא לטייל עם אסתר שמואלי (את אסתר פגשנו לפני שנה באילנייה שסיפרה לנו על הסובוטניקים).

נטייל ביער בית-קשת, נראה את עץ האלון הקשיש.


מסלול הליכה קצר, נהנה מפריחת הכלניות והרקפות.

נבקר בצריף משפחת בן-צבי שבקיבוץ בית-קשת.

הצריף נתרם ע"י משפחת בן-צבי (נשיא השני של מדינת ישראל), זהו הצריף  מגורים המקורי של הנשיא ומשפחתו.

הצריף הובא משכונת מרחביה בירושלים לבית-קשת בשנת 1952 .

הצריף משמש כאתר הנצחה  לבנם לעלי בן-צבי  שנהרג בשנת  1948 בקרב על הקיבוץ.

לאחר מכן ניסע לפגוש את הינדיה סולימן בבועינה נג'דאת.

הינדיה בשנות החמישים לחייה. היא אישה מרשימה ומרתקת. יזמה וארגנה עם קבוצת נשים מהכפר, והקימה מפעל לעבודות יד נהדרות המבוססות על מסורת הדורות הקדומים.

הנשים מתכנסות מספר פעמים בשבוע למפגשים, הכוללים עבודה משותפת ו"שיחת נשים".

 

על שעת היציאה תבוא הודעה!

נאחל לנו טיול מעניין ומהנה.

מחכים לכם!,

דובי, שוש, נטע דנצינגר ויונה רבי.

רבותי נברך - בארי צימרמן, מתוך הדף הירוק

רבותי נברך / בארי צימרמן

והפעם על פילוסופיה ופילוסופים( לא להבהל!) על שירה וספרות ומה שביניהם...

בחיי שניסיתי, אבל הכרכים הירוקים של תולדות הפילוסופיה החדשה (ש. ה. ברגמן) נבלו בחדרי על המדף, קירקגור צעק עלי כשלא תפסתי חיל ורעדה, ויטגנשטיין שתק לי, קאנט לא ספר אותי ממטר, אפלטון התעטף בתוגה, הֶגֶל התגלגל מצחוק כשנרדמתי כאנטי-תיזה בעמוד השלישי. שפינוזה. לא הלך לי עם גברת פילוסופיה. וזו לא את. זה אני.

השירה דווקא חייכה אלי את חיוכה הדק. עמיחי היה מורה מצוין, אצל ע. הלל התאמנתי בשורות רחבות, את רחל נכשלתי להלחין כשהבנתי שהיא בעצמה מעֵין מוצרט, אלתרמן היה באך ולאה גולדברג היתה שיבולת ירוקת העין. מה שנמנע ממני בספרי הפילוסופיה נמצא לי בספרי השירה: מגע רוח ברוח והבנה אינטואיטיבית.

 בתחומי הפילוסופיה הפכתי לקורא-כריכות ולרכלן. אנקדוטה טובה על אוגוסטינוס, רכילות על הוסֶרל, פכים קטנים מעולמו של קאנט, סיכומים קצרים שיבהירו לי אחת ולתמיד את ההבדל בין עולם אריסטוטלי לעולם אפלטוני שלא לדבר על הניאו- והפוסט-, שמחמת היעדר השכלה בסיסית ניערתי מעלי כגורי כלבים טורדניים.

רשימת הרומנים הקלאסיים שלא קראתי נשרכת אחרי כזנבו של תנין. איך יכול להיות שלא קראת, איך יכול להיות שלא ראית, איך יכול להיות שלא שמעת, איך יכול להיות שלא היית, כלומר, שלא באמת חיית. אבל אני, אני נחבא אל הכלים כשאול, מנער מעלי כל מיני שמואלים טרחניים. לא רוצה להיות מלך או אבימלך, רק לשוב הביתה בשלום עם אתונות אבי, להיות נער אורווה בין ערימות החציר לשקתות המים.

אבל ראיתי בפעם החמישית את "החברים של ניקולא" וקראתי בפעם העשירית את "החייל האמיץ שוויק", ובפעם החמש עשרה את "המאסטר ומרגריטה" ואת "הכל מואר" (הסרט לא הספר) אני יכול לדקלם מתוך שינה. ומה זה אומר עלי, איש מבוגר קל דעת שכמוני, עצלן כרוני, מפונק, חסר תואר, דֹב פּוֹתֶה, חובב דבש, שאינו מסוגל לשוב ולקרוא ב"קומדיה האנושית" של סארויאן מחמת בכי משניק כבר בעמוד השני, כאילו איני יודע שהוֹמֶר ימות ודיאנה וספנגלר יחיו ויוליסס הקטן ינופף בידו לשלום אל איש שחור השר ברכבת את שובו הביתה הביתה.

העתקת קישור